طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر، یک‌لقمه آسان و خوشمزه

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه ما عاشق خوردن ساندویچ هستیم، فرقی ندارد وعده صبحانه باشد یا تنها برای سیر کردن گرسنگی شبانه، ساندویچ همیشه به داد ما می‌رسد.
ساندویچ مرغ

همراه مجله دلتا باشید تا طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر را یاد بگیرید. در ارتباط با اضافه کردن پنیر به ساندویچ مرغ باید بگوییم که اضافه کردن آن نه تنها وعده شما را خوشمزه‌تر و پرملات‌تر خواهد کرد بلکه ساندویچ مرغ شما را وسوسه‌انگیزتر نیز می‌کند. این ساندویچ مرغ با پنیر هم سریع آماده می‌شود و هم بسیار مقوی و خوشمزه ‌است، پس همین حالا دست‌به‌کار شوید و این وعده خوشمزه را برای امروز تدارک ببینید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ با پنیر

  • نان تست هشت عدد
  • کره پاستوریزه یک قاشق غذاخوری
  • فیله مرغ ۱۵۰ گرم
  • پیاز قرمز (متوسط) یک عدد
  • فلفل دلمه‌ای سبز یک عدد
  • کلم خرد شده دو یا سه قاشق غذاخوری
  • خیارشور دو عدد
  • گوجه فرنگی یک عدد
  • پنیر فتا یا پنیر صبحانه دو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر صبحانه

مرحله اول

برای شروع لازم است تا فیله مرغ پخته شود. برای این کار مرغ را در یک قابلمه روی اجاق‌گاز قرار دهید. زردچوبه، فلفل و نمک را روی مرغ بریزید. سپس مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی شعله قرار دهید تا فیله مرغ پخته شود. پس از ۲۵ دقیقه زمانی که احساس کردید مرغ پخته‌ شده است، آن را از قابلمه خارج کنید. فیله را از آب مرغ جدا کنید و با استفاده از دو عدد چنگال آن را ریش‌ریش کنید. اگر می‌خواهید مرغ‌ها بسیار ریز شوند، می‌توانید از غذاساز هم استفاده کنید.

مرحله دوم

پیاز را رنده کنید. فلفل دلمه‌ای، خیار شور، گوجه و کلم را نیز به‌اندازه دلخواه خرد کنید. فراموش نکنید که بهتر است گوجه‌ها را با چاقو خرد کنید. رنده کردن گوجه‌فرنگی باعث آب انداختن آن‌ می‌شود. تمام مواد را در یک‌ کاسه بریزید.

حتی می‌توانید از ذرت پخته و زیتون هم برای افزودن به مواد ساندویچ خود استفاده کنید. ذرت پخته می‌تواند مکمل خوبی برای خوشمزگی این ساندویچ باشد. برای این کار، یک‌دوم پیمانه ذرت پخته را به مواد ساندویچ خود اضافه کنید. برای اضافه کردن زیتون‌ها به مواد ساندویچ مرغ و پنیر، باید آن‌ها را خوب ریز کنید.

مرحله سوم

دو قاشق غذاخوری از پنیر را درون کاسه بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. پنیر نه‌تنها منبع پروتئین است، بلکه طعم ساندویچ را بهتر و لذیذتر نیز می‌کند. می‌توانید در صورت تمایل کمی کره به ساندویچ مرغ اضافه کنید و عطر و طعم غذا را بیش‌تر کنید.

مرحله چهارم

اکنون مواد آماده‌ شده را به‌ اندازه دلخواه روی یک ورقه نان تست بریزید و پخش کنید. سپس یک نان دیگر روی آن قرار دهید. برای برشته کردن ساندویچ‌ها لازم است ابتدا، کره پاستوریزه را در تابه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. وقتی کره کمی گرم شد، ساندویچ را در تابه قرار دهید. زمانی‌که یک‌طرف ساندویچ طلایی‌رنگ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم در کره خوب گرم شود و به رنگ طلایی شود. این کار را برای سایر ساندویچ‌ها هم انجام دهید. می‌توانید برای برشته کردن ساندویچ‌ها از ساندویچ‌ساز استفاده کنید تا کالری کمتری دریافت کنید. ساندویچ مرغ و پنیر را می‌توانید همراه با سس خردل یا سس مایونز بدون چربی نوش جان کنید.

نکات

  • می‌توانید از نان لواش هم برای این ساندویچ استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید ساندویچ مرغ با پنیر را کم‌کالری تهیه کنید، پیشنهاد ما این است که پنیر کم‌چرب را جایگزین کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز تهیه توپک سوسیس با پنیر چدار را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ب٫ظ

    🙏🏻🌹🌻

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…