سنگ‌نوشته‌های جزیره ماداگاسکار، عجیب و ترسناک

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سنگ‌نوشته‌هایی که در جزیره ماداگاسکار هستند تاریخچه‌ای بسیار کهن دارند. اگر قبول دارید که آن‌ها حسی ترسناک را القا می‌کنند، این مطلب را دنبال کنید.
ماداگاسکار

ماداگاسکار جزیره‌ای بسیار بزرگ و زیبا است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. ماداگاسکار امروزه چهارمین جزیره بزرگ دنیاست. این جزیره حدود ۸۸ میلیون سال پیش از هند جدا شد و پس از آن هیچ‌گاه به خشکی‌های دیگر دنیا متصل نبوده است. این جدایی طولانی باعث شده تا اغلب گیاهان و جانوران آن بی‌همتا باشند و در جای دیگری از دنیا پیدا نشوند. ایرانیان برای سفر به این جزیره نیاز به تهیه ویزا ندارند. در این بخش از مجله دلتا با ما همراه باشید تا این مطلب را با هم بخوانیم.

نوشتن روی سنگ‌ها از کجا آغاز شد؟

وقتی کشتی‌ها برای پهلو گرفتن در این جزیره توقف می‌کردند، ملوان‌ها گاهی برای سرگرمی در کنار سواحل گشت و گذار می‌کردند. آن‌ها اسم خودشان را روی سنگ‌ها و صخره‌ها می‌نوشتند. بعضی‌ها اسم کشتی، اسم ناخدا، تاریخ ورود و خروج از جزیره را هم حک می‌کردند و بدین‌ترتیب سیستم بومی پیام‌رسانی رشد زیادی پیدا کرد. ملوان‌ها قبل از اینکه جزیره را ترک کنند نامه‌ها و پیغام‌هایی را در جزیره رها می‌کردند. آن‌ها دور نامه‌ها را به دقت با نخ می‌پیچیدند و آن‌ها را به کمک زغال ضد آب و در پای سنگ‌ها در زیر زمین چال می‌کردند. هدف این بود که کشتی هلندی بعدی که در این جزیره لنگر می‌گیرد این پیغام یا نامه را بخواند و آن را به گیرنده مورد نظر برساند.

جاذبه های گردشگری ماداگاسکار

داستان سنگ‌نوشته‌ها چه بود؟

سنگ‌نوشته‌های جزیره ماداگاسکار در ساحل کوچکی روی چندین صخره و سنگ حکاکی شده‌اند. ساحلی که همچنان به نام ساحل هلندی‌ها معروف است. اگر نوشته این سنگ‌ها را بخوانید گاهی با داستان‌های جذابی روبه‌رو می‌شوید.

مثلا روی یکی از سنگ‌ها نوشته شده که کشتی «میدل برگ» بعد از اینکه تمام بادبان‌های خود را در گردبادی سخت از دست داد در سال ۱۶۲۵ به این جزیره رسید. افراد این کشتی مجبور شدند به مدت ۷ ماه در این جزیره بزرگ بمانند تا کشتی کاملا تعمیر شود. کشتی بعد از تعمیر دوباره به دریانوردی‌اش ادامه داد. اما این‌بار به جای شرق به هلند برگشت. اما متاسفانه «میدل برگ» هیچ‌وقت به خانه نرسید. چون در نزدیکی جزیره سنت‌هلن در اقیانوس اطلس جنوبی مورد حمله پرتغالی‌ها قرار گرفت و غرق شد. به‌طوری‌که حتی یک نفر هم نتوانست جان سالم به در ببرد.

جاذبه توریستی ماداگاسکار

در اواخر دهه ۱۶۰۰، هلندی‌ها فهمیدند که هیچ‌کدام از این پیغام‌ها به‌دست آن کسی که باید نمی‌رسد! به همین دلیل این سیستم عجیب و غریب پیام‌رسانی را رها کردند. گاهی حتی کارکنان شرکت‌های رقیب، نامه‌ها را از کناره‌های صخره‌ها می‌دزدیدند و از اطلاعات آن برای دنبال کردن فعالیت رقبای خود استفاده می‌کردند. برای همین کشتی‌های هلندی افراد محلی را به کار گرفتند تا این نامه‌ها را جمع‌آوری کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…