خواص باورنکردنی سماق برای سلامتی!

۲۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سماق ما را به‌یاد کباب می‌اندازد و ناخودآگاه لبخند بر روی لب‌های ما می‌آورد. جالب است بدانید سماق خواص بی‌نظیری برای سلامتی دارد.
خواص سماق برای سلامتی

گیاه سماق کاربردها و خواص درمانی فراوانی دارد. از سماق آسیاب‌شده می‌توان در تهیه‌ برخی سس‌ها، مخلوط ادویه‌ها یا همراه با برخی غذاها استفاده کرد. سماق سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی، نظیر ویتامین C و کلسیم است. از خواص سماق می‌توان به درمان دیابت و بهبود دندان درد اشاره کرد. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص سماق برای سلامتی آشنا خواهیم کرد.

دیابت

مطالعات نشان داده‌اند که گیاه سماق در درمان دیابت و چاقی موثر است. طبق نتایج آزمایشگاهی، سماق حاوی یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به کاهش کلسترول و قندخون کمک می‌کند.
فواید سماق

ادرارآور

جالب است بدانید، سماق یک ماده ادرارآور است. هم‌چنین سماق به حذف مواد سمی در بدن کمک می‌کند. سماق برای رفع التهابات به‌ویژه التهاب مثانه بسیار موثر است. در خاورمیانه، آب ترش سماق یک گزینه رایج است که برای تسکین ناراحتی شکم استفاده می‌شود.

سلامتی زنان

عصاره و چای سماق به‌طور سنتی برای درمان بیماری‌های زنان به‌کار می‌رود. به‌علاوه شیر مادر را افزایش داده و به درمان اختلالات قاعدگی، گرفتگی عضلات و درد قاعدگی کمک می‌کند.

جوان‌سازی پوست

یکی دیگر از خواص سماق برای سلامتی جوان‌سازی پوست است. سماق حاوی مقادیر بالای ویتامین C است که باعث کاهش چین و چروک پوست شده و به جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کند.

کبد چرب

سماق حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث سم‌زدایی از کبد شده و به درمان کبد چرب کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف سماق می‌تواند ویروس هپاتیت B را درمان کند.

تسکین دندان درد

مالیدن سماق به دندان‌ها برای تقویت و استحکام لثه‌ها و تسکین دندان درد مفید است. هم‌چنین مسواک زدن دندان‌ها با سماق باعث سفیدی دندان‌ها است.

خواص سماق

ضدالتهاب

التهاب در اندام‌های مختلف از عوارض بیماری‌های مختلف از جمله تب، آرتریت، مشکلات پوستی، اختلالات تنفسی، برونشیت و … است. تحقیقات نشان می‌دهد سماق و عصاره آن دارای خواص ضدالتهابی بوده و برای درمان بیماری‌های شایعی مانند سرماخوردگی، آرتریت و آنفلوآنزا مفید است.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی

از دیگر خواص سماق، باید به خواص آنتی‌‌اکسیدانی آن اشاره کرد. جالب است بدانید، بدن‌ شما برای خنثی‌کردن آثار مخرب رادیکال‌های آزاد، به آنتی‌اکسیدان‌ها نیاز دارد. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که در بروز پیری و بیماری‌های مزمن موثر هستند.

تب بر و درمان سرفه

دانه‌های سماق برای کاهش تب استفاده می‌شوند. طبق توصیه‌های طب سنتی، می‌توان برای درمان سرفه از ترکیب سماق و عسل استفاده کرد.

خواص سماق

مفید برای قلب

جالب است بدانید، سماق برای قلب بسیار مفید است. از دیگر خواص سماق می‌توان به کاهش خطر بروز تصلب شرایین (سختی سرخرگ‌ها) اشاره کرد. سماق می‌تواند مانع از جابه‌جایی سلول‌های عضلات صاف رگ‌ها شود. این فرایند نقش مهمی در جلوگیری از بروز تصلب شرایین دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۷ خاصیت دارویی زرشک که شما را شوکه می‌کند!

۲۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۵۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۵۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۸ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      سپاس از لطف و همراهی شما.

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۸ ب٫ظ

  19. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

  20. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

  21. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…