طراحی کافه رستوران مختص گیاه خواران (+ویدئو)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کافه رستوران OMNOMNOM برای سرویس دهی به افراد گیاه خوار (Vegan) توسط تیم معماری «replus design bureau» در کشور اوکراین طراحی شده‎است. این رستوران از نظر نوع طراحی کافه ، قابل تأمل است.
طراحی کافه

طراحی کافه چگونه است؟ اصول طراحی کافه کتاب با کافی شاپ چه فرقی دارد؟ طراحی کافه گالری چگونه است؟ رعایت نکاتی در مورد طراحی پلان کافی شاپ چه کمکی به مشتریان می کند؟ انتخاب بهترین رنگ برای کافی شاپ کدام است؟ آیا جذب مشتری کافی شاپ به واسطه طراحی مناسب عملی است؟ شما می توانید در مجله دلتا پاسخ همه‎ی این پرسش ها را بیابید.

طراحی کافه

تحلیل طراحی کافه رستوران OMNOMNOM

کافه رستوران OMNOMNOM برای سرویس دهی به افراد گیاه خوار (Vegan) در کشور اوکراین طراحی شده‎است. در این پروژه طراحی کلیشه‎ای فضای مختص گیاه خواران مد نظر کارفرما نبود. طراحان از کانسپت رستوران «اکو استایل» با زمینه موسیقی و مدیتیشن در طراحی دکوراسیون این رستوران بهره گرفته‎اند.

چایخانه، کافه یا کافی‌شاپ به مکان‌های مشابهی گفته می‌شود که در آن‎ها نوشیدنی و وعده‌های سبک سرو می‌شود. غذاخوری یا رستوران ( Restaurant) محیطی است که در آن خوراک و نوشیدنی ارائه و در همان‌جا صرف می‌شود. سفره‌خانه یا سفره خونه گونه‌ای از رستوران با محیط و معماری سنتی ایرانی است که در آن خوراک‎های سنتی ایرانی پخت و ارائه می‌شود. در نظر داشته‎باشید که با توجه به نوع کاربری، طراحی کافه ، رستوران و سفره‎خانه متفاوت است.

طراحی این فضا به گونه‎ای است که نیمی از مشتریان خبر ندارند که در حال خوردن غذای گیاهی هستند. در طراحی کافه رستوران OMNOMNOM استفاده از تکنیک‎های فضا سازی، نورپردازی، صدا و رنگ، بسیار مناسب و کاربردی است. اگر مشتریان غذاهای گیاهی دوست نداشته باشند، طراحی مناسب محیط و شیوه بسته بندی غذاها، موجب شده‎است که مشتریان حس خوردن یک غذای خام و سرد را نداشته‎باشند.

سه بعدی طراحی کافه

تم‎های مختلف در طول ماه، بر سبک خدمات‎دهی کافه تاثیر مستقیم دارد. این مورد به شیوه طراحی دکوراسیون داخلی کافه بر می‎گردد. رفتار مشتریان در مدت زمانی که در کافه قرار دارند، تحت تاثیر المان های دکوراسیون رستوران است.

تیم معماری «replus design bureau» این کافه رستوران را طراحی کرده‎است. تیم معماری از روی عمد و با قصدی خاص، متریال سرامیک را در کف سطوح به کار نگرفته است. سرامیک در سطوح آشپزخانه به دلیل رعایت بهداشت و قوانین خاص تعبیه شده‎است.

سطوح داخلی به‎صورت خام (یعنی مصالح اولیه به کار رفته در ساخت، بدون نازک کاری های تزئینی روی آن) است و می‎تواند کاربری فضا را به مشتریان القا کند.

 طراحی دکوراسیون کافه

دیوارهای داخلی تا ارتفاع معینی از بتن ساخته شده‎اند، بعد از آن، سطوح اصلی خام دیوارها دست نخورده باقی مانده و با رنگ معمولی پوشیده شده‎است. این فضا شباهتی به رستوران گیاه خواران با فضای لطیف ندارد. طراحی کانتر رستوران نیز بسیار جالب است. فرم این کانتر توجه مشتریان را به خود جلب می‎کند و مشتریان را به قسمت صندوق راهنمایی می‎کند.

گروه معماری: replus design bureau

سرپرستان تیم معماری: Khrystyna Badzyan, Vitalii Kulchytskyy, Malets Andrii

موقعیت: کشور اوکراین

مساحت: ۱۰۰ متر مربع

عکاس: Dmytro Sorokevych

سال: ۲۰۱۸

منبع: archdaily.com

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد اجرای دکوراسیون کافی شاپ  ، دکوراسیون کافی شاپ کلاسیک ، دکوراسیون رستوران کوچک ، دکوراسیون کافی شاپ ساده ، دکوراسیون رستوران سنتی ، دکور کافی شاپ چوبی ، چیدمان کافی شاپ کوچک ، طراحی کافی شاپ کلاسیک ، نمای داخلی رستوران ، معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…