چگونه فرش خانه خود را انتخاب کنیم؟

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ما ایرانی‌ها قبل از هر چیز برای پر کردن یک خانه، فرش انتخاب می‌کنیم. اما هر فرشی برای هر فضایی مناسب نیست.
نکات انتخاب فرش مناسب 

فرش، نقطه مرکزی خانه بسیاری از افراد است. چطور بفهمیم برای اتاق، سالن پذیرایی و حتی آشپزخانه باید چه فرشی را انتخاب کنیم؟ آیا فرش‌های دستبافت پر نقش و نگار، می‌توانند در کنار فرش‌های ساده و مینیمال قرار بگیرند؟ در این مطلب از مجله دلتا به نکات انتخاب فرش مناسب می‌پردازیم. 

جنس فرش را با توجه به نیازتان انتخاب کنید

جنس نایلون

فرش‌ها و قالی‌هایی که از نایلون ساخته می‌شوند دوام و مقاومت بیش‌تری نسبت به دیگر انواع فرش دارند و نگه‌داری خاصی هم نمی‌خواهند. این فرش‌ها ظاهری شبیه به موکت دارند و معمولا برجسته و بدون طرح هستند. اگر می‌خواهید بیش‌تر از ده سال از فرش خود استفاده کنید، نایلون گزینه خوبی است.

نکات انتخاب فرش مناسب 

جنس پلی استر

یکی از دیگر موادی که برای دوخت فرش این روزها استفاده می‌شود، پلی استر است. این فرش نسبت به فرش نایلونی نرم، لطیف و گران قیمت بوده و رنگ‌های درخشان‌تر و متنوع‌تری دارد. البته تمیز کردن آن هم کاری تخصصی است و به اندازه نایلون دوام ندارد.

فرش‌های پر نقش و نگار

چه کسانی از داشتن یک فرش ایرانی پر از رنگ و نقش در خانه‌ ناراحت هستند؟ بیش‌تر ما فرش‌های اصیل ایرانی و زیبا در خانه‌های خود استفاده می‌کنیم اما خیلی از افراد نمی‌دانند که جلوه این فرش‌ها، در یک فضای مینیمال چند برابر خواهد شد.

نکات انتخاب فرش مناسب 

اگر یک فرش قرمز، آبی یا فیروزه‌ای پر از طرح دارید، بهتر است وقت طراحی داخلی و انتخاب مبلمان، وسایل الکترونیکی و دیگر عناصر تزئینی را ساده انتخاب کنید و تمرکز را روی فرش بگذارید.

فضای پذیرایی را با یک فرش چشم‌گیر، به یاد ماندنی کنید

یکی از اولین توصیه‌های هر طراحی هنگام کار روی یک اتاق پذیرایی، انتخاب فرش است. یکی از نکات انتخاب فرش مناسب این است که فرش‌هایی با الگوهای بزرگ، پررنگ و جسورانه می‌توانند بهترین نقطه اتاق پذیرایی شما باشند، مخصوصا اگر در انتخاب رنگ آن‌ها به مبلمان و اکسسوری هم توجه کنید.

فضای پذیرایی فرش چشم‌گیر

البته هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید حتما در سالن یا اتاق پذیرایی یک فرش تک بیندازید اما در اتاق‌هایی که کوچک‌تر هستند و توسط دیوارها و راهروها احاطه شده‌اند، یک فرش بزرگ با طرح‌های خاص، ایده‌آل خواهد بود. این فرش بزرگ اگر به شکلی درست استفاده شود، فضای کوچک شما را بزرگ و دلباز نشان خواهد داد.

فرش‌های لایه لایه، یک حرکت جسورانه

می‌توانید فرش‌ها را روی هم بیندازید. اگر فضای بزرگی دارید و وسایل شما هم فضا را شلوغ نمی‌کنند، می‌توانید یک فرش نایلونی (یا موکت) را زیر و یک فرش طرح‌دار را روی آن استفاده کنید. فرش نایلونی باید بزرگ باشد و حتما زیر پایه‌های میز، مبل یا تخت‌خواب را بپوشاند.

فرش‌های لایه لایه، یک حرکت جسورانه

فرش کوچک‌تر را روی آن بیندازید و یک فضای خاص و منحصربه‌فرد به‌وجود بیاورید. در انتخاب فرش‌های چندلایه حتما باید رنگ میز و مبلمان را در نظر بگیرید تا انسجام رنگی اتاق شما (چه پذیرایی باشد چه اتاق خواب) حفظ بشود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ کاناپه راحتی شیک و مدرن برای نشیمن شما را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…