خوراکی‌هایی که شما را گرسنه‌تر می‌کنند!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها که وقت زیادی را در خانه می‌گذرانیم، بیش‌تر به سراغ خوراکی‌های مختلف می‌رویم که در آشپزخانه به ما چشمک می‌زنند.
گرسنگی بیشتر

گاهی اوقات خوردن یک غذا یا خوراکی لذیذ می‌تواند باعث شود برای مدتی مشکلات اطراف را فراموش کنیم. خوردن خوراکی‌های سالم و مقوی ایرادی ندارد، اما باید دقت کنید که بعضی از خوراکی‌ها باعث می‌شوند بیش‌تر احساس گرسنگی کنید. بنابراین باید دور این خوراکی‌ها را خط بکشید و به جای آن‌ها خوراکی‌های سیرکننده و فیبر‌دار بخورید. در این مطلب از مجله دلتا قرار است شما را با  مواد غذایی آشنا کنیم که منجر به گرسنگی بیشتر می‌شوند. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پنیر

پنیر یکی از مواد غذایی است که بیش‌تر ایرانی‌ها در وعده‌ صبحانه مصرف می‌کنند. خوب است بدانید که خوردن پنیر باعث می‌شود بیش‌تر احساس گرسنگی کنید. علاوه‌بر این بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که پنیر مضرات دیگری برای سلامتی بدن دارد و ممکن است باعث جوش و آکنه شود.

آب‌‌میوه

شاید با خود فکر کنید که آب‌میوه یک نوشیدنی سالم است، اما واقعیت این است که بر خلاف باور عموم طی فرآیند تهیه‌ آب‌میوه مواد مغذی سیرکننده‌ میوه‌ها مانند فیبر گرفته می‌شود. آب‌میوه‌ها حاوی قند و کالری زیادی هستند و منجر به افزایش سطح قند خون و در نتیجه گرسنگی بیش‌تر می‌شوند.

گرسنگی

ماست کم‌چرب

یکی‌دیگر از مواد غذایی که باعث گرسنگی بیش‌تر می‌شود، ماست کم‌چرب است. همه‌ ما ماست را یک ماده‌ غذایی بسیار سالم می‌دانیم، اما لازم است بدانید که سالم بودن ماست به نوع آن بستگی دارد. ماست میوه‌ای و ماست کم‌چرب کربوهیدرات زیاد اما چربی کمی دارند. این موضوع باعث می‌شود بعد از خوردن چنین ماست‌هایی بیش‌تر احساس گرسنگی کنید.

سس سالاد بدون چربی

زمانی که مواد غذایی بدون چربی را خریداری می‌کنید، فکر می‌کنید انتخاب خوبی کرده‌اید، اما خوب است بدانید که تولیدکنندگان به سس سالاد بدون چربی نمک و شکر زیادی اضافه می‌کنند تا طعم خوبی بگیرد. بعد از استفاده از این نوع سس سالاد، نمک و شکر موجود در آن‌ باعث می‌شود احساس گرسنگی کنید.

شکر

اعتیاد به شکر این روزها بسیار رایج شده است و یکی از علل مشکلات سلامتی به‌شمار می‌رود. شیرین‌کننده‌های تصفیه شده و فرآوری شده نه تنها بدن را تغذیه نکرده و شما را سیر نمی‌کنند، بلکه باعث می‌شوند پرخوری کنید. البته خوردن منابع طبیعی قند مانند میوه‌ها ایرادی ندارد. به‌جای شکلات، آبنبات، کیک، شیرینی و آب‌ میوه سعی کنید میوه و سبزیجات بیش‌تری مصرف کنید.

کاهش وزن

میان وعده‌های شور

میان وعده‌های شور مثل چوب‌شور حاوی مقدار زیادی سدیم هستند و معمولا فیبر و پروتئین ندارند‌. نمک زیاد موجود در این خوراکی‌ها بدن را کم‌آب می‌کند. با خوردن چنین خوراکی‌هایی احساس تشنگی می‌کنید، اما به‌جای این‌که آب بنوشید، به اشتباه غذا و خوراکی می‌خورید.

آدامس

بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند، آدامس می‌جوند تا حواس آن‌ها از غذا خوردن پرت شود. اما این کار همیشه جواب نمی‌دهد. عمل جویدن آدامس باعث می‌شود بدن به این نتیجه برسد که وقت غذا خوردن نزدیک است و به همین دلیل مایع‌های گوارشی را آماده کند. در این وضعیت زمانی که بدن هیچ غذایی دریافت نکند، دچار معده درد و گرسنگی بیش‌تر می‌شوید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با تخم کتان کاهش وزن را تجربه کنید!

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

  4. ه.ن

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

    درسته گاهی بعضی خوراکی ها باعث میشن میل سیری‌ناپذیر به غذا پیدا کنین و مدام بخواین بخورین پس باید غذا رو مدیریت کرد

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      بله درست می‌فرمایید، ممنون از نظر ارزشمندتون.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…