۹ روش ساده و موثر برای پاکسازی ریه‌

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هوایی که استنشاق می‌کنیم، از طریق آلاینده‌های مختلف آلوده می‌شود. همه‌ چیز از گرده تا مواد شیمیایی می‌توانند در هوا بمانند و وارد ریه‌های ما شوند‌.
روش های موثر برای پاکسازی ریه

ریه‌ها نقش مهمی در بدن‌ ما دارند و کارهای زیادی انجام می‌دهند. اگرچه بیش‌تر افراد به‌ندرت به محافظت از سلامت ریه‌ها‌ی خود فکر می‌کنند، اما با انجام بعضی اقدامات ساده می‌توان به بهبود عملکرد و پاکسازی ریه کمک کرد. در این مطلب روش های موثر برای پاکسازی ریه را معرفی می‌کنیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

دستگاه تصفیه‌ هوا بخرید

پاکسازی ریه را با بهبود کیفیت هوای خانه‌ خود شروع کنید. برای این منظور می‌توانید در هر اتاق‌، یک دستگاه تصفیه‌ هوا قرار دهید، یا برای کل خانه فقط یک دستگاه تصفیه‌ هوا تهیه کنید.

فیلترهای خانه‌ خود را عوض کنید

علاوه‌بر خرید دستگاه تصفیه‌ هوا، باید تمام فیلترهای خانه‌ خود را تعویض کنید و تمام فیلترها از جمله فیلتر هواکش دستشویی، فیلتر دستگاه تهویه‌ هوا یا وسایل گرمایشی را هر چند وقت یک‌بار تمیز کنید.

برای پاکسازی ریه، بخار درمانی را امتحان کنید

بخار درمانی یا بخور دادن، شامل استنشاق بخار آب به‌ منظور باز کردن مجاری تنفسی و کمک به ریه‌ها در تخلیه‌ مخاط می‌شود. افرادی که دچار بیماری‌های ریوی هستند، ممکن است متوجه شوند که علائم آن‌ها در آب و هوای سرد یا خشک بدتر می‌شود. این شرایط آب و هوایی می‌تواند غشای مخاطی موجود در مجاری تنفسی را خشک و جریان خون را محدود کند.

اما بخار به گرما و رطوبت هوا اضافه می‌کند، که این موضوع تنفس را بهبود می‌بخشد و به نرم شدن مخاط موجود در مجاری تنفسی و ریه‌ها کمک می‌کند. استنشاق بخار آب می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر نفس بکشید.

از خوشبوکننده‌های مصنوعی هوا استفاده نکنید

شاید فکر کنید با استفاده از خوشبوکننده‌های هوا، شمع‌های معطر یا دستگاه‌های موم گرم‌کن به بهبود هوای خانه‌ کمک می‌کنید. اما واقعیت این است که این عطرها و رایحه‌ها، معمولا سرشار از مواد شیمیایی مضر هستند که می‌توانند ریه‌های شما را تحریک کنند.

0bre ۹ روش ساده و موثر برای پاکسازی ریه‌

ویتامین D

یکی دیگر از روش‌های موثر برای پاکسازی ریه مصرف ویتامین D است. خوردن مواد غذایی غنی از ویتامین D، سلامت ریه‌ها‌ را بهبود می‌بخشد. مطالعه‌ انجام شده بر روی بیماران مبتلا به آسم در سال ۲۰۱۷ نشان داد مصرف ویتامین D به مقدار کافی، تعداد حمله‌های آسم، که نیازمند درمان با کورتیکواستروئید بودند را کاهش می‌دهد.

زمان بیش‌تری را در فضای آزاد بگذرانید

دریافت مقدار زیادی هوای آزاد می‌تواند به گسترش بافت‌های موجود در ریه‌ها و عملکرد صحیح ‌آن‌ها کمک کند. وضعیت آلودگی در محل زندگی خود را بررسی کنید. از ورزش کردن در فضای آزاد، در روز‌هایی که هوا آلوده است، پرهیز کنید. هم‌چنین از قرار گرفتن در معرض دودها و مکان‌هایی که زباله‌ها و چوب‌ها در حال سوختن هستند، دوری کنید.

فعالیت‌های هوازی بیش‌تری انجام دهید

دنبال کردن یک روتین ورزشی که شامل فعالیت‌های هوازی (ایروبیک) است، می‌تواند به افزایش ظرفیت ریه‌ها کمک کند. اگر دچار بیماری مزمن ریوی هستید، باید قبل از شروع هرگونه برنامه‌ ورزشی با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید یک روتین ورزشی مناسب و بی‌خطر را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند درمان‌های خانگی عالی برای سرماخوردگی تابستانی

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  6. سعادتی مشتقین

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۸ ب٫ظ

    واقعا دست شما درد نکند بسیار آموزنده بود

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…