طرز تهیه چیکن استراگانف رستورانی روسی با سس مخصوص

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چیکن استراگانف از آن دست غذاهای فست‌فودی است که طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و با مواد اولیه فوق‌العاده کم و در دسترس تهیه می‌شود.
طرز تهیه چیکن استراگانف

آماده کردن یک غذای روسی خوشمزه که در سس شیر غوطه‌ور شده، کار سختی نیست. برای تهیه چیکن استروگانف، نه به ساعت‌ها انتظار نیاز دارید و نه به مواد غذایی متنوع. کافی است پیاز، قارچ، مرغ و سیب‌زمینی را در خانه داشته باشید و باکمی سلیقه سس مخصوص این غذا را هم آماده کنید. طرز تهیه چیکن استراگانف خوشمزه روسی را در ادامه مطلب مجله دلتا بخوانید.

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف

  • سینه مرغ یک عدد
  • قارچ ۱۵۰ گرم
  • پیاز متوسط یک عدد
  • آرد یک قاشق غذا‌خوری
  • شیر نصف پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن چهار قاشق غذاخوری
  • خامه  یک دوم پیمانه
  • چیپس خلالی به مقدار لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف

مرحله اول

روش تهیه چیکن استراگانف تقریبا به شیوه پخت بیف استراگانف شبیه است. برای آماده کردن این غذای روسی خوشمزه در مرحله اول سینه مرغ را به‌صورت طولی نصف کنید. آن را نازک کنید سپس به‌صورت خلال‌هایی باضخامت یک‌سانت برش زده و کمی نمک و فلفل به مرغ بزنید. سعی کنید برش‌های مرغ نسبتا هم‌اندازه باشند.

مرحله دوم

مقداری روغن در تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود، سپس سینه‌های مرغ را درون آن تفت دهید. اجازه دهید یک‌طرف مرغ کاملا پخته شود و تغییر رنگ دهد سپس آن را هم بزنید. سینه مرغ را آن‌قدر زیاد تفت ندهید که خشک و طلایی شود و آن‌قدر کم نپزید که خام بماند.

مرحله سوم

بهتر است حرارت زیر تابه بالا باشد تا مرغ‌ها آب نیندازند و بیش‌ازاندازه نپزند. در همین زمان پیاز را هم خلالی برش بزنید و آن را به مرغ اضافه کنید و سه تا چهار دقیقه آن‌ها را باهم تفت دهید تا پیازها هم کمی رنگ بگیرند و سبک شوند. لازم نیست پیاز را از ابتدا به مرغ اضافه کنید. برای تهیه این غذا همین‌قدر که پیاز با مرغ حرارت ببیند و نرم شود کافی است. برای تهیه این غذا نیازی به تهیه پیازداغ نیست.

مرحله چهارم

قارچ‌ها را ورقه‌ای خردکنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید. حرارت زیر تابه را بالا نگه دارید. بعد از چند دقیقه که آب قارچ‌ها جمع شد، آرد را به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید و مواد را با آرد هم بزنید سپس شیر و خامه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خامه به‌صورت ریز قل بزند. بعد از رسیدن به این مرحله غذای شما آماده است. درنهایت چیکن استراگانف را به ظرف سرو منتقل کنید و با چیپس خلالی یا سیب‌زمینی سرخ شده باریک و خلالی روی آن را تزئین کنید. اگر به‌جای استفاده از چیپس آماده، خود سیب‌زمینی را سرخ و برشته کنید هم ظاهر و هم طعم چیکن استروگانف بهتر از کار درمی‌آید.

می‌توانید این خوراک خوشمزه را به‌عنوان سس روی پاستا بریزید یا اینکه به‌عنوان یک غذای جداگانه سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز تهیه نودل بی‌نظیر با سس مخصوص را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…