۷ مدل پرده شیک و خاص برای نشیمن منزل

۸
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تزیین اتاق نشیمن با پرده، یکی از راهکارهای زیباسازی دکوراسیون است که می‌تواند به اتاق نشیمن یک خصیصه و روحیه منحصر به فرد دهد.
پرده مناسب برای نشیمن منزل

کارایی پرده‌های مدرن، چیزی بیش از جلوگیری از ورود نور آفتاب به درون خانه است. امروزه می‌توانید با استفاده از پرده‌های جدید و مدرن، علاوه بر مسدود کردن مسیر نور مستقیم، دمای محیط و زیبایی دکوراسیون را نیز کنترل کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل‌های پرده مناسب برای نشیمن منزل می‌پردازیم.

پرده سلطنتی

این مدل یکی از نمونه‌های پرده مناسب برای نشیمن بوده که می‌توان در طراحی داخلی منزل مورد استفاده قرار داد. استفاده از این مدل پرده بیشتر در سبک‌های فاخر همچون سبک کلاسیک به‌چشم می‌خورد.

پرده مناسب برای نشیمن منزل

پرده پیلی‌دار

مدل پیلی‌دار با استفاده از پارچه‌های حریر به‌راحتی قابل اجرا است. این مدل پرده با هرگونه سبک دکوراسیون داخلی هماهنگی دارد و برخلاف سادگی خود، جلوه‌ای بی‌نظیر به‌ فضای موردنظر می‌بخشد.

استفاده از پرده‌های پیلی‌دار برای اتاق‌هایی که سقف آن‌ها کوتاه است مناسب است، زیرا آن‌ها باعث می‌شوند سقف اتاق بلندتر به‌نظر بیاید. این نوع پرده گزینه‌ای مناسب برای پنجره‌های کم‌عرض است.

پرده مناسب برای نشیمن منزل

پرده حریر

حریر پارچه‌ای است که در دوخت پرده‌های سبک از آن استفاده می‌شود. پارچه‌های حریر از ظرافت و لطافت خاصی برخوردار هستند و از آن‌ها می‌توان در دوخت انواع پرده برای اتاق‌های مختلف منزل استفاده نمود.

پرده حریر

پرده پانچ

پرده پانچی نمونه‌ای از پرده‌های ساده است که در طراحی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های ظاهری این مدل پرده می‌توان به چین‌های عمیق آن اشاره کرد.

پرده پانچ

پرده کرکره‌ای

پرده کرکره یکی از بادوام‌ترین انواع مدل‌های پرده است. استفاده از این نوع پرده‌ها کنترل میزان روشنایی را امکان‌پذیر می‌کند. انتخاب پرده‌های کرکره‌ای برای مکان‌هایی که کنترل دید در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب مناسبی است.

پرده کرکره‌ای

پرده حاشیه‌دار

در قسمت بالا و پایین پرده‌های مدل حاشیه‌دار، از حاشیه‌های تزئینی استفاده شده است. پرده‌هایی که حاشیه آن‌ها در قسمت پایین قرار دارد برای پنجره‌های کوتاه و در مقابل پرده‌هایی که حاشیه آن‌ها در قسمت بالای پرده قرار دارد، برای پنجره‌های بلند مناسب هستند. طرح‌های حاشیه‌دار اغلب برای پرده اتاق خواب و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و جلوه زیبایی به آن‌ها می‌بخشند.

پرده حاشیه‌ دار

پرده زبرا

پرده‌های زبرا از نوع پرده‌های بالارونده هستند که از دو لایه موازی که ترکیبی از تور و پارچه است ساخته شده‌اند. تورهای این پرده در فاصله‌های مشخص توسط ردیف‌هایی از پارچه به یک‌دیگر متصل گردیده‌اند. برای تنظیم میزان نور ورودی به اتاق می‌توان زاویه بین دو لایه و نوارهای میانی را تغییر داد. با استفاده از پرده‌های زبرا می‌توان میزان دید و نور را تنظیم نمود یا کلا پرده را در بالا جمع کرد.

پرده زبرا

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه منزل خود را گران قیمت جلوه دهیم؟  را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۳۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…