طرز تهیه رولت سوسیس و قارچ و پنیر همراه با خمیر مخصوص

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رولت سوسیس یکی از فینگرفودهای بسیار خوشمزه است که هم می‌توانید به‌عنوان وعده اصلی تهیه کنید و هم برای مهمانی و تولدها بسیار مناسب است.
رولت سوسیس

در شرایط پیش‌آمده کرونایی که فرصت بیش‌تری برای ماندن در خانه‌داریم بهتر است از این فرصت استفاده کنیم و برای خانواده و بچه‌ها غذاهای جذاب درست کنیم. رولت سوسیس در واقع نوعی خمیر است که دور سوسیس را می‌گیرد و در فر پخته می‌شود و به همراه سس کچاپ و خردل سرو می‌شود. شما برای تهیه این غذا می‌توانید خود خمیر را تهیه کنید یا از خمیر یوفکا حاضری استفاده کنید ولی به شما پیشنهاد می‌دهیم خود خمیر را تهیه کنید که طعم و مزه آن بسیار خوش‌مزه است. امروز در مجله دلتا رولت سوسیس و قارچ و پنیر با خمیر مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر رولت سوسیس

  • آرد ۲ لیوان
  • نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ یک عدد
  • روغن ۱.۵ قاشق غذاخوری
  • آب ولرم ۱/۳ لیوان
  • شیر ولرم ۱/۳ لیوان

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

  • سوسیس به مقدار لازم
  • قارچ به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه رولت سوسیس

مرحله اول : تهیه خمیر

این خمیر نیازی به مایه فوری ندارد، پس آرد  به همراه تخم‌مرغ و داخل غذا ساز یا کاسه ریخته و مخلوط‌کنید سپس نمک و روغن و شیر و آب ولرم را اضافه کنید و شروع کنید به هم‌زدن تا خمیر جمع شود و خمیر نسبتا لطیفی به‌دست به یاد خمیر را ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید سپس در یک‌کاسه قرار دهید و روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت داخل محیط آشپزخانه استراحت دهید.

مرحله دوم : آماده‌سازی مواد میانی

سوسیس‌ها را پوست گرفته و یا سرخ‌ کنید و یا می‌توانید بخارپز کنید و یا به‌صورت خام در خمیر بگذارید. اگر دوست دارید قارچ بریزید آن‌ها را خوب شسته و اسلایس کنید سپس با حرارت بالا تفت دهید.

مرحله سوم : تهیه رولت سوسیس

روی تخته کار آرد بریزید و به‌اندازه دلخواه خمیر را به‌صورت بیضی بازکنید و سوسیس و قارچ پنیر را در مرکز رولت قرار دهید و به‌دلخواه به آن شکل دهید و خمیر را جمع کنید. می‌توانید آن را رول کنید و یا مانند خمیر پچ‌پچ آن را رول کنید. دقت کنید چون پنیر پیتزا ریختید کاملا لبه‌های خمیر را به هم بچسبانید تا در موقع پخت از خمیر خارج نشود. زرده را تخم‌مرغ را جدا کنید و با قلمو روی رولت‌ها بکشید و به‌دلخواه می‌توانید کنجد بریزید.

مرحله چهارم : پخت رولت سوسیس

فر را از قبل گرم‌ کنید سپس رولت‌های سوسیس را داخل سینی فر قرار دهید و فر را با دمای ۱۸۰ و زمان ۳۰ دقیقه تنظیم کنید تا رولت سوسیس پخته و طلایی شود می‌توانید برای طلایی شدن روی خمیر گریل را به مدت ۲ دقیقه روشن کنید. رولت‌های سوسیس بعد از پخت را فر خارج کنید و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه رولت سوسیس

  • می‌توانید پنیر و قارچ را حذف کنید.
  • تهیه رولت سوسیس با خمیر یوفکا مانند مراحل بالا است ولی برای پیچیدن آن مانند یورک بپیچید.
  • بیش‌ازحد رولت‌ها در فر قرار ندهید وگرنه خشک می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب پیتزا با نان تست و سوسیس سریع و خوشمزه در فر را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…