طرز تهیه نودل بی‌نظیر با سس مخصوص

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نودل‌ها که در نگاه اول فقط رشته‌های زرد یا سفیدرنگی هستند می‌توانند با چند تکنیک کوچک و در کنار چند ماده غذایی دیگر یک وعده غذایی ساده ولی پرانرژی و سیرکننده را بسازند.
نودل با سس مخصوص

در دستور زیر قرار است که رشته‌های نودل را همراه با سبزی‌هایی ازجمله هویج، سیر، پیازچه و جوانه لوبیا بپزید و یک بشقاب پر از مزه و عطر را به‌راحتی برای خود آماده کنید. برای آموزش یک نودل با سس مخصوص همراه مجله دلتا باشید.

مواد لازم

  • سس سویا یک قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد دو قاشق چای‌خوری
  • شکر قهوه ای دو قاشق چای‌خوری
  • روغن آفتابگردان دو قاشق غذاخوری
  • رشته نودل دو بسته
  • سیر (خرد شده) دو حبه
  • فلفل چیلی قرمز خرد شده (به دلخواه) یک عدد
  • پیازچه سبز دو عدد
  • هویج متوسط (نازک خرد شده) یک عدد
  • جوانه لوبیا یا جوانه گندم ۸۰ گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه سس نودل ابتدا یک کاسه کوچک بردارید و یک قاشق غذاخوری سس سویا داخل آن بریزید. سپس دو قاشق چای‌خوری روغن کنجد اضافه کنید و در آخر دو قاشق چای‌خوری شکر قهوه ای اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. دو حبه سیر را پوست بکنید و خرد کنید. دو عدد پیازچه تازه را ریز خرد کنید و قسمت‌های سبز و سفید رنگ آن را از هم جدا کنید. یک عدد هویج متوسط را پوست بکنید و به شکل رشته‌های بلند و نازک خرد کنید.

مرحله دوم

در قابلمه مناسب نودل‌ها را با ادویه در آب جوش بپزید. نودل‌ها را آبکش کنید و روی آن‌ها آب سرد بگیرید. سپس در یک تابه بزرگ، یک قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. وقتی که روغن گرم شد رشته‌های نودل را اضافه کنید و به مدت دو تا سه دقیقه آن‌ها را سرخ کنید.

مرحله سوم

وقتی که رشته‌ها کمی تغییر رنگ دادند و قهوه‌ای شدند، آن‌ها را زیر و رو کنید تا طرف دیگر رشته‌ها هم به مدت دو دقیقه سرخ شوند. سپس رشته‌ها را از تابه خارج کنید و داخل یک بشقاب بریزید. تابه را دوباره روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق غذاخوری روغن مایع را داخل آن بریزید. سیر خرد شده را داخل تابه بریزید. قسمت‌های سفید و سبز روشن پیازچه خرد شده را اضافه کنید و کم‌تر از یک دقیقه تفت دهید.

مرحله چهارم

رشته‌های نودل را دوباره داخل ماهیتابه بریزید. مخلوط سس سویا را هم اضافه کنید. سپس همه مواد را دو تا سه دقیقه به آرامی هم بزنید تا رشته‌ها پاره نشوند. سپس قسمت‌های سبز پیازچه و هویج خرد شده و جوانه لوبیا را هم اضافه کنید و همه مواد را به مدت یک دقیقه یا بیش‌تر بپزید تا نرم شوند. در نهایت تابه را از روی حرارت بردارید و مقداری از نودل و مخلفات آن را داخل کاسه یا بشقاب مورد نظر بریزید و بلافاصله سرو کنید. نودل با سس مخصوص شما آماده است نوش جان!

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب توپک پاستا، فینگرفود محبوب در تمام دنیا را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…