اثرات شگفت‌انگیز گلاب در برابر جوش و افتادگی پوست

۱۳
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای زیبایی و محافظت از پوست یک محصول خارق‌العاده به نام گلاب وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا پوستی شاداب، جوان و زیبا داشته باشید.
محافظت از پوست

رزها علاوه بر زیبایی و دل‌فریبی، در زمینه زیبایی و محافظت از پوست نیز نقش اساسی دارند. چراکه در گلبرگ‌های آن‌ها مواد خارق‌العاده‌ای نهفته است. به همین دلیل ما در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم درباره خواص و اثرات منحصربه‌فرد این گل صحبت کنیم.

خواص منحصربه‌فرد گلاب در محافظت از پوست

گلاب یک تقویت‌کننده و شاداب‌کننده مو و پوست است. آب معطر به گل رز، یک محصول فرعی در تولید روغن گل سرخ است. این محصول از ترکیبات باارزش و غنی تشکیل شده است که به محافظت از پوست کمک می‌کند. گلاب حاوی ویتامین B، ویتامین C و پکتین‌ها است که پوست را آبرسانی می‌کند. همچنین برای انواع مختلف پوست مناسب است.

گلاب خاصیت ضدباکتری و ضدالتهابی نیز دارد. جوش‌ها و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. همچنین با استفاده منظم از گلاب زخم و قرمزی پوست کاهش می‌یابد. ویتامین‌ها و پکتین‌های موجود در آب گل رز، پوست را محکم می‌کند. تعادل رطوبت پوست را تنظیم می‌نماید و در نتیجه یک چهره شاداب و باطراوت را به شما هدیه می‌دهد.

این ماده خاصیت تجزیه‌پذیری نیز دارد. گردش خون را تقویت می‌کند و سبب استحکام پوست می‌شود. همچنین به‌خوبی از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر همه این‌ها، گلاب آنتی‌اکسیدان است.

محافظت از پوست

گلاب خالص برای احساس شادی نیز مفید است

گلاب تنها به زیبایی ظاهری کمک نمی‌کند. رایحه گل سرخ به شما در مقابل عصبانیت و بی‌قراری درونی آرامش می‌بخشد. حتی می‌گویند به درمان افسردگی نیز کمک می‌‌کند. برای زیبایی و محافظت از پوست از آن در محیط حمام هم می‌توان استفاده کرد.

کمپرس‌های خنک‌کننده با گلاب نیز در برابر سردردهای تنشی و شدید کمک می‌کنند. همچنین به‌دلیل اثرات ضدعفونی‌کننده و سم‌زدایی، می‌توان از آن به‌عنوان یک دهان‌شویه استفاده کرد.

بنابراین تعجبی ندارد که گلاب در قفسه حمام ما جایگاه ثابتی داشته باشد. در واقع گلاب برای پوست سر خشک و شوره‌دار بسیار مفید است. اثر تقویت‌کننده آن نیز، موها را قوی و خوش‌حالت می‌کند.

محافظت از پوست

پیشنهاد مطالعه:

۱۳ دیدگاه

  1. فاطمه فردوسی

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۸ ق٫ظ

    مثا خمیشه عالی وجدید بود سرکارخخانم شیشه گر واقعا تجربیات شما درخور تحسین است چون درحیطه های مختلف تجربیات عالی خود را عرضه می داریدفقط پوزش مرا بپذیرید چون تاحالا چنین پیام فرستادم خدمتتون ولی افتخاراین که بتوانم از انها استفاده نمایمنداشتم یک سری کیف مجلسی که حتی برای بیرون هم بسیار خوب بودراچون به امیکرون مبتلا شده بودم نتوانستم سفارش دهم کیف هایی گه البته حس نوستالژی به انسان دست مبداد تقریبا بیضی شکلدر رنگهای مختلف وقفل ان فلزی بالای کیف بود واز بالا انگار پلیسه های درشت چین داشت میشه بررسی

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ق٫ظ

      ممنون از شما که ما رو همراهی می‌کنید و با نظر خود به ما انرژی می‌دهید. مطلبی در خصوص انواع کیف منتشر می‌کنیم.

      پاسخ

  2. صادیه

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۲۸ ق٫ظ

    مرسی مفید بود مطلب حنانه همدان

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    سلام…خیلی عالی بود…

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۲۲ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۲۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۴ ب٫ظ

    سلام🌹 عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

      سلام، ممنونم از شما

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…