چه رنگی برای دیوار منزل مناسب است؟

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید در یک خانه با فضای دلنشین زندگی کنید، تنها با تنظیم نور و انتخاب رنگ مناسب می‌توانید فضای منزل خود را بزرگ‌تر و باصفاتر جلوه دهید.
furniture decorative items for living room چه رنگی برای دیوار منزل مناسب است؟

انتخاب رنگ دیوارها در دکوراسیون داخلی همیشه به‌عنوان یک اصل مهم طراحی داخلی مطرح بوده است. اینکه چه رنگی برای دیوار منزل مناسب است مشکل بیشتر افراد به هنگام طراحی فضای زندگی‌ است. با مجله دلتا همراه باشید.

چه رنگی برای دیوار اتاق نشیمن مناسب است؟

بنا به سبک زندگی شما و زمانی که در نشیمن می‌گذرانید، فضای نشیمن می‌تواند مرکز خانه‌ شما باشد زیرا معمولا اوقات فراغت و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در این مکان می‌گذرد.

توجه به نور اتاق

اولین چیزی که باید به آن دقت کنید نور اتاق در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز است. باید رنگی را که انتخاب می‌کنید در نور روز و همین‌طور در نور مصنوعی شب جلوه‌ زیبایی داشته باشد.

انتخاب رنگ دیوارها در دکوراسیون

اگر نور مستقیم آفتاب در طول روز به نشیمن می‌تابد، باید رنگ ماتی انتخاب کنید تا نور اتاق را تعدیل کند اما اگر نور بسیار کمی به اتاق می‌تابد، باید از انتخاب رنگ تیره برای تمامی دیوارها بپرهیزید.

رنگ‌های تیره

اگر علاقه زیادی به رنگ‌های تیره دارید، می‌توانید با رعایت توازن کل دکوراسیون منزل، یک یا دو دیوار منزل را تیره بزنید اما حتما باید رنگ کف‌پوش و سقف روشن باشد تا فضای نشیمن شما را دلگیر و تاریک نکند.

انتخاب رنگ دیوارها در دکوراسیون

رنگ‌های شاد

از نکات انتخاب رنگ دیوارها در دکوراسیون این است که اگر به رنگ‌های شاد علاقه دارید باید حواستان باشد، از استفاده‌ بیش از حد رنگ‌های اصلی مثل قرمز، سبز، زرد و نارنجی بپرهیزید چرا که خیلی زود چشم شما را خسته می‌کند. بهتر است تناژهای ملایم‌تری از این رنگ‌ها را انتخاب کنید و همیشه حواستان به توازن رنگ‌ها در کل خانه باشد.

رنگ‌های شاد در خانه

چه رنگی برای دیوار اتاق خواب مناسب است؟

با توجه به اینکه اتاق خواب محلی برای استراحت شما است، پس باید با خود احساس آرامش و اطمینان را به ارمغان آورد. رنگ‌هایی با تناژ آبی، سبز و خاکستری انتخاب بهتری برای دیوار اتاق خواب هستند. درمورد اتاق خواب‌هایی که نور کم‌تری به آن‌ها می‌رسد، حتما باید از رنگ‌های روشنی که از ترکیب سفید با دیگر رنگ‌ها بدست می‌آیند، استفاده کنید.

رنگی برای دیوار اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما کوچک است، می‌توانید با طراحی خلاقانه به قسمت‌های مختلف آن بعد بدهید. برای مثال می‌توانید رنگ دیوار را به روی در ورودی اتاق کمی تیره‌تر از دیگر دیوارها انتخاب کنید تا به لحاظ بصری عمق بیشتری به اتاق ببخشید.

چه رنگی برای ورودی منزل مناسب است؟

ورودی منزل شما از این نظر که اولین مکان خانه‌ شما به محض ورود است پس زیبایی دکوراسیون آن بسیار اهمیت دارد. تا جایی که امکان دارد برای دیوار ورودی از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید.

رنگی برای ورودی منزل

استفاده از گل‌ها و نصب آینه نیز طراحی شما را بسیار زیبا می‌کند. اگر راهروی باریکی دارید سعی کنید از کفپوش یا قالیچه‌ای با طرح افقی استفاده کنید تا راهرو عریض‌تر به‌نظر برسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب میز جلو مبلی منزل را چگونه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۳۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۰ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۳ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…