جشنواره هیجان‌انگیز میمون‌ها در تایلند 

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جشنواره‌های جالب و عجیب همراه با قدمتی زیاد در سراسر دنیا برگزار می‌شود. حتما با شنیدن فستیوال میمون‌ها تعجب می‌کنید اما این جشنواره از جمله مراسم‌های عجیب است که در تایلند برگزار می‌شود.
فستیوال پذیرایی از میمون ها

شاید برای شما هم جالب باشد که میمون‌ها تا این حد برای تایلندی‌ها مقدس و مهم هستند که در یک روز خاص در سال برای آن‌ها غذاهای متنوعی روی میزهای بزرگ به سبک سلف سرویس گذاشته می‌شود تا این میمون‌های خوشبخت تایلندی بتوانند هر چه قدر که دوست دارند، غذا بخورند! با مجله دلتا همراه باشید تا درباره فستیوال پذیرایی از میمون ها در شهر لوپبوری تایلند بیشتر بدانید.

آشنایی با فستیوال پذیرایی از میمون ها در تایلند 

میمون‌ها در لوپبوری دارای اهمیت زیادی هستند، به‌طوری که سمبل شهر لوپبوری محسوب شده و در گوشه و کنار این شهر انواع تندیس‌های غول پیکر میمون‌ها مشاهده می‌شود.

نکته جالب این است که این میمون‌ها در خیابان‌های شهر هم مشاهده می‌شوند و تبحر خاصی در ربودن کیف و وسایل مردم دارند.

در مورد تاریخچه اولین مراسمی که برای میمون‌ها برگزار شده است، باید گفت که فردی محلی، اولین فردی بود که ایده برگزاری این مراسم را مطرح کرد. او صاحب مسافرخانه‌ای بود که، درست رو‌به‌روی مسافر خانه یک مجسمه بزرگ میمون به چشم می‌خورد و این موضوع توانسته بود در زمینه جذب گردشگر به مسافرخانه او بسیار کمک کند.

در نتیجه، این فرد تصمیم گرفت برای میمون‌ها بوفه‌ای بسازد و در پی آن در سال ۱۹۸۹ اولین فستیوال میمون ها برگزار شد. در سال‌های بعد نیز این مراسم ادامه پیدا کرد.

فستیوال پذیرایی از میمون ها

روز برگزای جشن میمون‌ها 

در ساعت ۱۰ صبح همراه با موسیقی و رقص، فستیوال میمون ها آغاز می‌شود و همه ساکنان شهر به میهمانی فرا خوانده می‎‌شوند. جوانان نیز با لباس‌های شبیه میمون و ماسک‌های میمون به جشن و پایکوبی می‌پردازند.

برای برگزاری این جشن روی ۳۵ میز پارچه قرمز می‌گذارند و این میزها در ۳ محل مختلف که محل تجمع میمون‌‎ها است قرار می‌گیرند.

در ابتدا، میمون‌ها از این مراسم تعجب می‌کنند و برای خوردن میوه و غذا خجالت می‌کشند اما بعداز چند ساعت رفتار جالبی دارند و مشغول خوردن غذاها می‌شوند.

خوراکی‌‌ها و غذاهای جشن میمون‌ها

غذای میمون‌ها ۹۰ درصد شامل میوه و حبوبات و تنها ۱۰ درصد گوشت است، به همین دلیل بیش از ۲ تن میوه و گل، مانند گل آفتابگردان و برگ و ریشه گیاهان برای مراسم تهیه می‌شود. برای گوشت نیز جوجه پرنده‌ها، مارمولک‌ها، قورباغه‌ها و تخم ماهی‌ها بر روی میزها به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که در این مراسم آشپز نیز وجود دارد و انواع غذاها، از جمله برنج و سالاد میوه‌های گرمسیر برای جشن تهیه و طبخ می‌شود.

فستیوال پذیرایی از میمون ها

پایان جشن میمون‌ها

مهیج‌ترین و جذاب‌ترین قسمت مراسم در انتهای آن اتفاق می‌افتد. در انتهای مراسم میمون‌هایی که غذای کافی خورده‌اند شروع به بازیگوشی کرده و غذا و میوه‌ها را به سمت هم‌دیگر پرتاب می‌کنند و شروع به رقص و هیاهو می‌کنند.

پس از خراب‌کاری و پرتاپ غذا و شیطنت میمون‌ها و خالی کردن غذا روی زمین، زمانی که دیگر سیر و خسته شده‌اند با پریدن بر روی شاخه درختان و رفع خستگی پایان مراسم را اعلام می‌کنند. بعد از آن نیز میزبان‌ها مشغول نظافت شهر می‌شوند و مراسم به پایان می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رسوم عجیب، درباره افتادن دندان در کشورهای مختلف را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…