۷ ماده‌ غذایی جادویی برای سلامت کبد!

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کبد یکی از اندام‌های حیاتی بدن محسوب می‌شود که عملکردهای مهمی را به عهده دارد. سالم بودن کبد برای حفظ سلامتی بدن اهمیت زیادی دارد.
مواد مفید برای کبد

از جمله وظایف کبد می‌توانیم به تولید پروتئین، کلسترول و صفرا برای ذخیره‌ ویتامین‌ها، مواد معدنی و حتی کربوهیدرات اشاره کنیم. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم‌ مواد مفید برای کبد را به شما معرفی کنیم که به حفظ سلامتی کبد و محافظت در برابر بیماری‌های کبدی کمک می‌کنند. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

قهوه

قهوه جزء نوشیدنی‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. شاید نمی‌دانستید، اما این نوشیدنی محبوب یکی از بهترین نوشیدنی‌ها و مواد مفید برای کبد محسوب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که نوشیدن قهوه از کبد در برابر بیماری‌ها، حتی در کسانی که از قبل دچار بیماری‌های کبدی هستند، محافظت می‌کند.

چای

یکی دیگر از مواد مفید برای کبد چای است. باور بر این است که چای برای بدن فوایدی دارد، اما شواهد نشان می‌دهند که این نوشیدنی دارای خواص ویژه‌ای برای کبد است. یک مطالعه‌ ژاپنی به این نتیجه رسید که نوشیدن ۱۰ فنجان چای سبز در روز با بهبود کبد در ارتباط بود.

مواد غذایی مفید برای کبد

انگور

انگور، به‌ویژه انگور قرمز و بنفش، حاوی ترکیبات گیاهی متنوعی هستند. شناخته شده‌ترین ترکیب، رزوراترول است که با فواید زیادی برای بدن ارتباط دارد. بسیاری از مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که انگور و آب‌انگور جزو مواد مفید برای کبد هستند. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که فواید این مواد غذایی شامل کاهش التهاب، جلوگیری از آسیب دیدن و افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ها می‌شود.

آب‌لبو

آب‌لبو منبع نیترات و آنتی‌اکسیدان‌هایی به‌نام «بتائین» محسوب می‌شود که ممکن است برای قلب مفید باشند و آسیب اکسیداتیو و التهاب را کاهش دهند. با وجود اینکه مطالعات، بیش‌تر فواید آب‌لبو را بررسی کرده‌اند، اما می‌توانیم بگوییم که خوردن لبو هم تاثیرات مشابهی برای کبد دارد.

مغزها

خواص شگفت‌انگیز مغزها برای سلامتی حتما به گوش شما هم خورده است. مغزها سرشار از چربی‌ها و مواد مغذی مختلف مثل ویتامین E، پروتئین، فیبر، منیزیم، فسفر، منگنز، سلنیوم و ترکیبات گیاهی هستند.

این مواد مفید برای کبد، خواص دیگری برای سلامتی بدن دارند که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم کمک به کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول خون و تری‌گلیسیرید، کاهش استرس اکسیداتیو و فشار خون، پایین آوردن خطر ابتلا به سکته و بیماری قلبی و کاهش التهاب اشاره کنیم.

جو دوسر

مصرف جو دوسر یک روش ساده برای اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی است. فیبر یک ابزار مهم برای هضم به‌شمار می‌رود. بعضی فیبرهای موجود در جو دوسر ممکن است به‌طور ویژه برای کبد مفید باشند. جو و جو دوسر حاوی مقدار زیادی از ترکیباتی به‌نام بتاگلوکان هستند.

روغن زیتون

روغن زیتون جزو چربی‌های سالم محسوب می‌شود و فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد‌. کاهش التهاب، جلوگیری از سکته، محافظت در برابر بیماری قلبی، مبارزه با بیماری آلزایمر، کمک به درمان آرتریت روماتوئید، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و مقابله با سرطان از جمله خواص روغن زیتون هستند.

خوراکی های مفید برای کبد

 

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۷ روش طبیعی برای تقویت حافظه!

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…