۵ اشتباه رایج در دکوراسیون منزل

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی می‌خواهید وسایل خانه خود را بچینید باید به نحوه درست چیدن وسایل دقت کنید. چیدمان وسایل نباید با سلیقه شخصی باشد بلکه باید به صورت استاندارد چیده شود.
اشتباهات در دکوراسیون منزل

اگر می‌خواهید خانه خود را به خوبی دکوراسیون و چیدمان کنید، باید به برخی نکات توجه ویژه داشته و از بعضی اشتباهات دوری کنید. در این مطلب از مجله دلتا به برخی اشتباهات در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

انتخاب کاغذ دیواری نامناسب

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که باید تمام دیوارهای مکانی که می‌خواهند دکوراسیون کنند را با کاغذ دیواری بپوشانند. در حالی که پوشاندن تمام دیوارها با کاغذ دیواری باعث ایجاد حس شلوغی و خستگی می‌شود. متخصصین دکوراسیون داخلی منزل معتقد هستند که تنها یک دیوار از اتاق مورد نظر باید با کاغذ دیواری پوشانده شود.

اشتباهات در دکوراسیون منزل

برای مثال اگر می‌خواهید اتاق خواب خود را دکور کنید، دیوار پشت تخت‌خواب می‌تواند انتخاب مناسبی بوده و باعث زیبایی اتاق شود. با این روش، هم طرح روی دیوار بیش‌تر دیده شده و هم تازگی فضای اتاق از بین نمی‌رود.

تمرکز بر فضای داخلی خانه و فراموش کردن فضای اطراف

باید فضاهای داخلی خانه و اتاق‌ها با محیط اطراف نیز هماهنگ باشد. برای مثال اگر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، باید مقداری از فضای داخلی خود را خالی نگاه دارید. فضاهای خالی باعث خنک‌تر ماندن خانه می‌شوند.

استفاده از تمام لوازم در کنار یک‌دیگر

یکی از رایج‌ترین اشتباهات دکوراسیون داخلی، استفاده از لوازم اشتباه در کنار یک‌دیگر است. پرده‌ها، رومیزی و فرش‌هایی که به تنهایی زیبا هستند، اما زمانی که در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند با هم هماهنگی ندارند را نباید در یک فضا مورد استفاده قرار داد.

اشتباهات در دکوراسیون منزل

همچنین تصور این‌که تنها خرید لوازم گران‌قیمت برای تمام کردن دکوراسیون خانه کافی است نیز یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات است، زیرا ممکن است زمانی که تمام آن لوازم گران‌قیمت در کنار یک‌دیگر قرار بگیرند، ظاهری خسته‌کننده و بی‌معنا ایجاد کنند.

تمایل بیش از حد به مد

از اشتباهات در دکوراسیون منزل این است که لوازم و اشیائی که مورد پسند شما نیستند را تنها به این دلیل که مد هستند خریداری کرده و در منزل خود قرار دهید. در حالی که افرادی که در خانه زندگی می‌کنند باید تصمیم بگیرند که چه لوازمی باید در خانه وجود داشته باشد. از اشیائی که مورد علاقه شما نیستند دوری کنید و راحتی خود را به مد و شیک بودن نفروشید.تمایل بیش از حد به مد

زیاد بودن تزئینات

تعداد بالای رنگ‌ها، طرح‌ها و لوازم دکوری باعث ایجاد حس بهم‌ریختگی و خستگی می‌شود. معمولا با انتخاب رنگ‌های روشن و رنگ کردن نقاط مشخصی از خانه می‌توانید دکوراسیونی شاداب ایجاد کنید. استفاده از دو طرح متفاوت در یک نقطه نیز بسیار آزاردهنده خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه مبلی مناسب خانه‌های کوچک است؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…