۷ ترفند ساده برای تقویت بینایی و محافظت از چشم!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بینایی می‌تواند با افزایش سن یا به‌دلیل ابتلا به بعضی از بیماری‌ها ضعیف شود. با این حال می‌توانید با به‌کار بردن بعضی روش‌های طبیعی، به تقویت بینایی خود کمک کنید.
تقویت بینایی و محافظت از چشم

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها (CDC) تخمین می‌زند که ۱۲ میلیون نفر از افراد آمریکایی بالای ۴۰ سال، دچار بعضی از انواع اختلالات بینایی هستند. در این مطلب از مجله دلتا تصمیم داریم به شما روش‌های طبیعی را معرفی کنیم که به تقویت بینایی و محافظت از چشم کمک می‌کنند.

هنگام کار کردن عینک ایمنی بزنید

چشم‌های ما می‌توانند در نتیجه‌ بعضی از فعالیت‌های روزمره مانند ورزش کردن، کار کردن با بعضی از وسایل یا قرار گرفتن در محیط‌های خطرناک آسیب ببینند. استفاده از عینک ایمنی می‌تواند از آسیب، جراحت و تحریک چشم‌ها توسط مواد شیمیایی، خاک، آلودگی و سایر ترکیبات مضر محافظت کند.

از عینک آفتابی استفاده کنید

متاسفانه در ایران، عینک آفتابی یک کالای لوکس به‌شمار می‌رود. استفاده از عینک آفتابی می‌تواند از چشم‌های شما در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید (UV) محافظت کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های UV می‌تواند به چشم‌ها آسیب بزند.

معاینه چشم

بر اساس گزارش‌های موسسه‌ ملی بینایی، معاینه‌ منظم چشم تنها روشی است که می‌توانید از طریق آن مطمئن شوید چشم‌های شما به‌طور کامل سالم هستند و ایرادی ندارند. طی معاینه‌ چشم، فرد متخصص از یک قطره‌ مخصوص استفاده‌ می‌کند که باعث گشاد شدن مردمک چشم می‌شود و به او اجازه می‌دهد چشم را به‌طور کامل بررسی کرده و مشکلات آن را شناسایی کند.

مدام به صفحه‌ موبایل و کامپیوتر نگاه نکنید

کار کردن با کامپیوتر یا تمرکز بر روی چیزی برای مدت زمان زیاد، می‌تواند باعث فشار به چشم و خستگی آن شود. افرادی که مدت زمان زیادی راجلوی کامپیوتر یا موبایل می‌گذرانند، بهتر است قانون ۲۰_۲۰_۲۰ را به‌کار بگیرند. هر ۲۰ دقیقه، به مدت ۲۰ ثانیه به چیزی که دست‌کم در ۲۰ قدمی شما قرار دارد، نگاه کنید.

سیگار را ترک کنید

یکی دیگر از راه‌های تقویت بینایی و محافظت از چشم ترک سیگار است. تحقیقات به‌طور واضح نشان داده‌اند که استعمال دخانیات برای سلامتی بدن مضر است و می‌تواند منجر به سرطان شود. با این حال، بسیاری از افراد ممکن است این موضوع را ندانند که بین استعمال دخانیات و بعضی از بیماری‌های مربوط به چشم هم ارتباط وجود دارد.

0003 ۷ ترفند ساده برای تقویت بینایی و محافظت از چشم!

دیابت را کنترل کنید

یکی از عارضه‌های مهم دیابت «رتینوپاتی دیابتی» است. بالا بودن قندخون می‌تواند به‌تدریج به رگ‌های خونی موجود در شبکیه‌ چشم آسیب برساند و باعث شود متورم، مسدود یا همراه با ترشح شوند. این مساله می‌تواند باعث رشد اسکار و رگ‌های خونی جدید و غیرعادی در شبکیه شود.

اگر دیابت رتینوپاتی درمان نشود، می‌تواند منجر به مختل شدن بینایی و در نهایت کوری شود. افرادی که بر روی قندخون خود کنترل ندارند، بیش‌تر در معرض این عارضه قرار دارند.

بیماری‌های مزمن را مدیریت کنید

به‌غیر از دیابت، بیماری‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند منجر به بیماری‌های چشم شوند. مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها عنوان می‌کند که احتمال اینکه افراد ۶۵ سال به بالا که اختلال بینایی دارند، مبتلا به بیماری‌ها و عارضه‌های مزمن باشند بیش‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دردهای ناشی از پر کردن دندان را جدی بگیرید!

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…