آیا از شیوه‌های رایج کلاهبرداری خودرو اطلاع دارید؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه کلاهبرداری، خریداران و فروشندگان خودرو را تهدید می‌کند و هرچه می‌گذرد، شیوه‌ها و ترفندهای این کلاهبرداران جدید و نو می‌شود.
شیوه‌ های رایج کلاهبرداری خودرو

با توجه به افزایش کلاهبرداری خودرو باید با شگردهای کلاهبرداری را بدانیم و با کسانی که این شگردها را بکار می‌گیرند وارد معامله نشویم یا احتیاط‌های لازم را در تمام معاملات رعایت کنیم. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با شیوه‌ های رایج کلاهبرداری خودرو آشنا کنیم تا بتوانید یک معامله امن داشته باشید.

شیوه‌ های رایج کلاهبرداری خودرو

  •  جابه‌جایی خودرو در فاصله بین تنظیم قولنامه و تعویض پلاک

شما به همراه یک کارشناس خبره برای خرید خودرو مراجعه می‌کنید و خودرو را بازبینی می‌کنید و کارشناس هم سلامت فنی و بدنه خودرو را تایید می‌کند. اما فروشنده با ترفند‌هایی شماره شاسی را در قولنامه ذکر نمی‌کند. قولنامه در محضر نوشته می‌شود و بیعانه هم پرداخت می‌شود.

فردای آن روز به تعویض پلاک مراجعه کرده و همه چیز قانونی و درست پیش می‌رود. غافل از اینکه پس از خرید خودرو متوجه تصادفی بودن خودرو می‌شوید. در مرحله اول به کارشناس شک می‌کنید اما کارشناس را خودتان انتخاب کرده‌اید. نکته اینجاست که خودروی تحویلی به شما با خودروی کارشناسی شده متفاوت است.

  •  حضور خریدار و کارشناس جعلی در محل معامله خودرو

شما بعنوان خریدار، یک خودرو با قیمت مناسب پیدا می‌کنید و برای بازدید مراجعه می‌کنید. در زمان بازدید شما، فرد دیگری هم به همراه کارشناس خودرو برای بازدید مراجعه می‌کند.

پس از پایان کارشناسی، خریدار دوم اصرار دارد که خودرو را بخرد و به این طریق شما را مضطرب می‌کند تا از ترس از دست دادن یک موقعیت خوب، خودرو را بخرید. متاسفانه فروشنده، کارشناس و خریدار دوم همگی هم‌دست هستند و یک خودروی تصادفی با کلی ایراد فنی و بدنه را به شما فروخته‌اند.

  • فروش خودرو بدون آپشن به جای خودروی فول

این روش متاسفانه در خودرو‌های لوکس بسیار پرکاربرد است و سود زیادی را نصیب کلاهبرداران می‌کند.

کلاهبرداران، خودرو‌های بدون‌آپشن را خریداری می‌کنند و با اضافه کردن آپشن‌های تقلبی، خودرو را به عنوان فول‌آپشن و به قیمت بسیار بالاتر می‌فروشند.

کلاهبرداری خودرو

  •  فروش خودرو بصورت اقساطی

فروش خودرو بصورت اقساطی، یکی دیگر از ترفندهای مورد استفاده توسط کلاهبرداران است که متاسفانه توسط شرکت‌هایی که هیچ مجوز قانونی برای فروش خودرو ندارند صورت می‌گیرد.

این نوع شرکت‌ها با انتشار آگهی در تعدادی از روزنامه‌ها و سایت‌ها مبنی بر فروش خودرو بصورت اقساطی خریداران بسیاری را جذب کرده و پس از دریافت مبلغ قابل توجهی از خریداران، هیچ خودرویی به آن‌ها تحویل نداده و درواقع کلاهبرداری می‌کنند.

کلاهبرداری خودرو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب، مهم‌ترین نکات بیمه بدنه را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …