با ویتامین E لاغر شوید!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگرچه درباره‌ ویتامین E زیاد صحبت نمی‌شود، اما این ویتامین به اندازه‌ ویتامین‌های دیگر برای بدن مهم است.
منابع غذایی ویتامین E

ویتامین E در پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی، مبارزه با رادیکال‌های آزاد، کاهش وزن و کمک به رشد جنین نقش دارد. می‌توانید ویتامین E مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف مواد غذایی غنی از آن تامین کنید. در مطلبی که پیش‌روی شما است، قرار است اطلاعات ارزشمندی درباره منابع غذایی ویتامین E در اختیار شما قرار دهیم. با مجله دلتا همراه باشید.

جالب است بدانید، ویتامین E  باعث از بین بردن و دفع شدن سموم و توکسین‌های بدن می‌شود که همین موضوع می‌تواند باعث کاهش وزن شود. توکسین‌ها به‌علت رژیم غذایی نامناسب و دریافت مواد غذایی ناسالم در بافت‌ها و اندام‌ها تجمع پیدا می‌کنند که باعث بروز بسیاری از فرآیندهای متابولیک شده که در نهایت منجر به چاقی می‌شود.

منابع غذایی ویتامین E

برای دریافت ویتامین E باید مواد غذایی حاوی آن را در رژیم غذایی خود جای دهید.

روغن جوانه‌ گندم

۲۱۸ گرم روغن جوانه‌ گندم حاوی ۳۲۶ میلی‌گرم ویتامین E است و ۱۶۲۸ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. تمام روغن‌های گیاهی سرشار از ویتامین E هستند. در میان روغن‌های گیاهی، روغن جوانه‌ گندم حاوی بیش‌ترین میزان این ویتامین است.

بادام

۹۵ گرم بادام حاوی ۲۴٫۹ میلی‌گرم ویتامین E است و ۱۲۵ درصد از نیاز بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند. بحث ویتامین E که می‌شود، نام بادام زیاد به چشم می‌خورد. بادام یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین E محسوب می‌شود.

منابع ویتامین E

کره‌ بادام‌زمینی

۲۵۸ گرم کره‌ بادام‌زمینی حاوی ۲۳٫۲ میلی‌گرم ویتامین E است و ۱۱۶ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. میزان کالری موجود در کره‌ بادام‌زمینی بالا است، با این حال فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می‌کند.

فندق

۱۱۵ گرم فندق حاوی ۱۷٫۳ میلی‌گرم ویتامین E است و ۸۶ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند. فندق سرشار از ویتامین‌های B و فولات است. ویتامین‌های B به متابولیسم انرژی کمک می‌کنند و فولات هم در سنتز و ترمیم DNA مفید است.

تخم آفتاب‌گردان

۴۶ گرم تخم‌آفتاب‌گردان حاوی ۱۵٫۳ میلی‌گرم ویتامین E است و با خوردن آن ۷۶ درصد از نیاز روزانه‌ بدن شما به این ویتامین برطرف می‌شود. تخم‌ آفتاب‌گردان یکی از منابع عالی ویتامین E به‌شمار می‌رود. این دانه‌ها به‌دلیل این‌که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارند، به پیش‌گیری از بیماری قلبی و سرطان کمک می‌کنند.

خواص ویتامین E

زردآلوی خشک

۱۳۰ گرم زردآلوی خشک حاوی ۵٫۶ میلی‌گرم ویتامین E است و ۲۸ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به این ویتامین را رفع می‌کند. زردآلوی خشک حاوی مقدار متوسطی فیبر و ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین E است.

شلغم

۵۵ گرم شلغم ۱٫۶ میلی‌گرم ویتامین E دارد و ۸ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. اگرچه شلغم طرفداران چندان زیادی ندارد، اما از منابع ویتامین E و چند ماده‌ مغذی حیاتی دیگر به‌شمار می‌رود.

فلفل دلمه‌ای 

۱۴۹ گرم فلفل دلمه‌ای حاوی ۲٫۴ میلی‌گرم ویتامین E است و ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به این ویتامین را تامین می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند علائم کمبود آهن در بدن چیست؟

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…