با فلفل دلمه‌ای سیستم ایمنی خود را تقویت کنید!

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فلفل دلمه‌ای فقط سبزی اضافی درون بشقاب سالاد نیست، بلکه مواد مغذی فراوانی دارد. فلفل دلمه‌ای را هم می‌توانید بپزید و هم به‌صورت خام مصرف کنید.
خواص فلفل دلمه ای برای سلامتی

فراوانی خواص فلفل دلمه ای باعث شده متخصصان تغذیه طرفدار آن باشند. فلفل دلمه‌ای می‌تواند در مقابل عواملی که تاثیر نامطلوبی دارند، از بدن انسان محافظت کند. پس با مجله دلتا همراه باشید تا با خواص فلفل دلمه ای برای سلامتی آشنا شوید.

حفظ سلامت چشم

با مصرف فلفل دلمه‌ای، کاروتنوئید کافی، مانند بتاکاروتن و لوتئین دریافت می‌کنید. این ترکیب‌ها برای حفظ سلامت چشم و جلوگیری از بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید و دژانسیون ماکولا ضروری هستند. متخصصین تغذیه متوجه شدند که فلفل دلمه‌ای حاوی همان مقدار بتاکاروتن هویج است و می‌تواند بینایی را تقویت نماید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن کارهای مهمی انجام می‌دهد تا از بدن شما در مقابل تاثیرات نامطلوب محافظت کند، برای مثال باکتری‌های عفونی را دفع می‌کند. برای بهبود وضعیت سیستم ایمنی، باید غذاهایی مصرف کنید که سرشار از ویتامین C هستند. فلفل دلمه‌ای ویتامین C فراوانی دارد و مصرف مرتب آن، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند اگر سیستم ایمنی بدن‌ شما ضعیف است، فلفل دلمه‌ای نارنجی را به رژیم غذایی معمول خود اضافه کنید.

خواص فلفل دلمه ای

کمک به کاهش وزن

سبزیجات گوناگون می‌توانند کربوهیدرات‌هایی را که مصرف می‌کنید، به انرژی تبدیل کنند. به این ترتیب، کربوهیدرات‌های بد که عمدتا منجر به چاقی و اضافه‌ وزن می‌شوند، تاثیری روی بدن شما نمی‌گذارند. خواص فلفل دلمه ای زیاد است، اما کالری کمی دارد و اصلا چربی ندارد. بنابراین توصیه می‌شود، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کمک به سلامت دستگاه گوارشی

عملکرد نامناسب دستگاه گوارشی منجر به اسهال، حالت تهوع، استفراغ و ناراحتی‌های دیگری می‌شود که بسیار رنج‌آور هستند و آب بدن را هم خشک می‌کنند. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند فلفل دلمه‌ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، چون نیاسین فراوانی دارد. نیاسین یا همان ویتامین B3 برای تقویت سیستم گوارش ضروری است.

مفید برای سیستم عصبی

سیستم عصبی برای انجام فعالیت‌های مختلف به مغز پیغام می‌دهد. به همین خاطر است که روان‌شناس‌ها بر حفظ سلامت سیستم عصبی تاکید می‌کنند. اخیرا مطالعه‌ای نشان داده است که موادمغذی موجود در فلفل دلمه‌ای، تاثیرات مثبتی بر سلامت روان و توانایی‌های شناختی انسان دارند.

فواید فلفل دلمه ای

ضدپیری

برای جلوگیری از آسیب‌های بالقوه به سلول‌ها و بافت‌های پوستی که منجر به شل شدن، خشک شدن و آسیب به پوست و همین‌طور ایجاد چین‌ و چروک می‌شوند، آنتی‌اکسیدان لازم است. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند موادغذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، همچون فلفل دلمه‌ای مصرف کنید.

کمک به سلامت دستگاه تنفسی

یکی دیگر از خواص فلفل دلمه ای برای سلامتی حفظ سلامت دستگاه تنفسی است. مصرف فلفل دلمه‌ای به هر شکلی، می‌تواند برای سلامت دستگاه تنفسی مفید باشد. مواد مغذی همچون پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین C، با عواملی مبارزه می‌کنند که منجر به مشکلات تنفسی مختلف همچون آسم و عفونت ریه می‌شوند.

کمک به جریان خون مناسب

جریان خون مناسب به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. متخصصان تغذیه می‌گویند از خواص فلفل دلمه ای این است که به گردش خون مناسب کمک می‌کند، چون سرشار از فسفر است. این ترکیب به تقویت رگ‌های خونی کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص معجزه‌آسای ماش برای سلامتی!

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۲۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۲ ب٫ظ

  11. آذر

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۹ ب٫ظ

    خیلی مفید بود ممنون.

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

    • حامدوهیمیان

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

      سلام…بسیار عالی و مفید بود…ممنون از زحماتتون

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…