۷ نکته طلایی برای چیدمان آشپزخانه شما

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه مهم‌ترین فضای کاربردی در خانه است و معمولا زمان زیادی را روزانه در آن سپری می‌کنیم. در این مطلب همراه ما باشید تا آشپزخانه خود را به زیباترین شکل چیدمان کنید.
نکات مهم در چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه‌ یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است. پس باید حسابی حواس‌ شما به این منطقه حساس باشد. کوچک‌ترین اشتباهی در چیدمان آن ممکن است کل زیبایی خانه را به مخاطره بیندازد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات مهم در چیدمان آشپزخانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چیدمان مناسب وسایل در آشپزخانه

آشپزخانه محل نگه‌داری وسایل زیادی است که باید با دقت و ظرافت کافی در جای مناسب‌ خود قرار بگیرند. اما گاهی داشتن یک آشپزخانه مدرن و امروزی با دکوراسیون خاص، خودش ممکن است فضای زیادی را هدر دهد. این وسط کسی برنده میدان است که بتواند بین فضا و دکوراسیون تعادل برقرار کند. پس وسایل را در جای مناسب قرار دهید.

نکات مهم در چیدمان آشپزخانه

قرار ندادن ظروف زیبا در کابینت

شاید شما از بهترین جنس کابینت با زیباترین رنگ‌ها برای چیدمان آشپزخانه‌ خود استفاده کرده باشید. کابینت‌ها زمانی زیباتر می‌شوند که مکمل‌هایی از لوازم مخصوص آشپزخانه داشته باشند. بگذارید ساده‌تر بگوییم چرا به این فکر نیستید که ظرف‌های سرامیکی رنگی‌ خود را به‌طوری در دسترس قرار دهید که شما هر روز از دیدن‌ آن‌ها لذت ببرید.

نکات مهم در چیدمان آشپزخانه

طراحی مناسب بخش‌های آشپزخانه

هر آشپزخانه‌ای برای خودش یک مثلث طلایی دارد که نباید تحت هیچ شرایطی قاعده آن به هم بخورد. این مثلث با اتصال سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال درست می‌شود. درواقع یخچال و سینک ظرفشویی باید در سه راس یک مثلث فرضی در آشپزخانه قرار داده شوند.

نورپردازی صحیح آشپزخانه

اولین کار در طراحی آشپزخانه اطمینان از نور آن است. هر آشپزخانه‌ای باید تعداد زیادی چراغ سقفی داشته باشد. یک نکته اساسی در آشپزخانه‌های حرفه‌ای این است که هیچ وقت سایه آشپز روی غذایش نیفتد. نداشتن نور کافی در آشپزخانه مساوی است با خطای دید آشپز و غذایی که رنگ و مزه جالبی ندارد.

نورپردازی صحیح آشپزخانه

استفاده از رنگ مناسب در آشپزخانه

حس متفاوت بودن با استفاده از رنگ‌های خاص این روزها در طراحی دکوراسیون زیاد به چشم می‌خورد. هیچ‌وقت نمی‌توان رنگ‌ها را بدون در نظر گرفتن شرایط فضایی آشپزخانه انتخاب کرد. پس وقتی برای انتخاب کابینت‌ها قدم برمی‌دارید بی محابا مجذوب پنل‌های انتخاب رنگ نشوید.

طراحی کابینت‌ها تا سقف

از نکات مهم در چیدمان آشپزخانه طراحی کابینت‌ها تا سقف است. فقط کافی است چشم‌های‌ خود را ببندید و با اصرار به کابینت‌ساز محترم یک جمله را تکرار کنید: می‌خواهم کابینت‌هایم با سقف هیچ فاصله‌ای نداشته باشند. هر قدر هم او از سختی کار یا هزینه زیادش گفت، باز هم گوش ندهید. اگر شک به سراغ‌ شما آمد فقط کافی است نگاهی به کابینت‌های فعلی‌ خود بیندازید و بعد با خودتان تکرار کنید که این روزها دیگر کابینت‌ها را کوتاه نمی‌سازند.

طراحی کابینت‌ها تا سقف

کف آشپزخانه را کفپوش چوبی نکنید

همه دوست دارند آشپزخانه‌ای چوبی و گرم داشته باشند اما این گرما به مراقبت خیلی بیشتر از کف آشپزخانه نمی‌ارزد. اگر از لمینت و پی‌وی‌سی برای کف آشپزخانه استفاده کنید راه آب آشپزخانه بسته می‌شود و نمی‌توانید کف آشپزخانه آب بریزید. پس به این نکته توجه کنید که زیبایی آشپزخانه‌ خود را با چه عنصر مهمی عوض می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه مبل کهنه را نو کنیم؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. فروزان

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۷ ق٫ظ

    تمام اطلاعاتتون عالیه متشکرم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ق٫ظ

      از همراهی شما کابر عزیز سپاسگزاریم

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…