اختاپوس، موجود مرموز فضایی!

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ظاهر عجیب هشت پاها ممکن است برای نظریه اختاپوس‌های فضایی کافی باشد اما دانشمندان دلایل قانع‌کننده‌تری برای حرف‌های خود دارند.
اختاپوس ها

اختاپوس ها قابلیت‌هایی دارند که هیچ موجود دیگری روی کره زمین توانایی انجام آن را ندارد، آن‌ها می‌توانند بدن خود را تغییر دهند و در یک سیر تکاملی، تغییرات ژنتیکی را به نحوی که نیازمند آن هستند بر روی DNA بدن خود انجام دهند. اختاپوس ها به‌صورت روتین RNA خود را تغییر می‌دهند تا بتوانند خود را با شرایط اطراف خود سازگار کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا با دیگر قابلیت‌های هیجان‌انگیز این موجودات آشنا شوید.

اختاپوس‌های فضایی

دانشمندان معتقد هستند بیولوژی هشت پاها یک معما نیست بلکه نشان می‌دهد اختاپوس ها موجوداتی فضایی هستند. آن‌ها فکر می‌کنند اختاپوس‌ها حدود ۲۷۰ میلیون سال پیش پا بر روی کره زمین گذاشتند.

دانشمندان با در نظر گرفتن ژنوم (همه کروموزم‌هایی که در هسته سلول‌های یک گونه معین یافت می‌شوند) پیچیده هشت پاها گفتند، باور پذیر‌تر است که بگوییم، این موجودات از سایر نقاط کهکشان به اینجا آمده‌اند تا اینکه بر روی زمین تکامل یافته‌اند.

اختاپوس ها

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد اختاپوس

هشت بازو در کنار سر هشت پا‌ها قرار گرفته‌اند و تمام اندام‌های حیاتی اختاپوس ها در سر آن‌ها قرار دارد. رویه این بازوها با کلاهک‌های مکنده پوشیده شده است (۲۴۰ تا در هر بازو) که قدرت مکش بسیاری دارند و اختاپوس ها از آن برای شکار استفاده می‌کنند. این موجودات فضایی سه قلب دارند و خون آن‌ها آبی رنگ است.

علی‌رغم این که اختاپوس ها در دسته بی‌مهرگان قرار می‌گیرند دارای سیستم عصبی پیشرفته‌ای هستند و می‌توانند موضوعات مختلفی را یاد بگیرند. بررسی‌ها مشخص کرده است، آن‌ها توانایی حل پازل و شناسایی شکل‌های مختلف را دارند، همچنین حافظه بلند مدت و کوتاه مدت بسیار خوبی دارند.

این موجودات می‌توانند به روش‌های خارق العاده‌ای از چنگال شکارچیان بگریزند. همچنین آن‌ها توانایی استتار در محیط، توسط تغییر رنگ و بافت پوست خود را دارند.

در صورتی که یکی از بازوهای هشت پا قطع شود، می‌توانند به سرعت یک بازوی دیگر را رشد دهند و از آن استفاده کنند.

اختاپوس ها

انقراض جمعی برخی از گونه‌ها موجب شده است که برخی حقایق از دست برود. یکی از انقراض‌های گسترده جمعی حدود ۵۰۰ میلیون سال پیش روی داد. فسیل‌هایی که از چند میلیون سال بعد از آن موجود است، یک انفجار عجیب در میان موجودات روی زمین را نشان می‌دهد. می‌توان گفت، عاملی که موجب انقراض گونه‌های مختلف جانوری شده است به گروه دیگری از موجودات زندگی بخشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حمله وحشتناک خرچنگ‌ها به جزیره استرالیایی! بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…