وقتی یک انگشت رباتیک با انگشتان دست همکاری می‌کند!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پژوهشگران انگلیسی در پروژه جدید خود، همکاری یک انگشت رباتیک با انگشتان دست را ارزیابی کردند و به بررسی تاثیر آن بر مغز پرداختند.
انگشت رباتیک

یک طراح اهل لندن، یک انگشت رباتیک موسوم به Third Thumb ابداع کرده است که با کمک حسگرهایی که زیر پای کاربر قرار دارد، کنترل می‌شود. در این مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا درباره این ربات انگشتی و کارایی‌های شگفت‌انگیز آن بیش‌تر بدانید.

سازگاری مغز را با انگشت رباتیک

پژوهشگران انگلیسی، نحوه سازگاری مغز را با Third Thumb مورد بررسی قرار داده‌اند و این انگشت رباتیک را روی ۳۶ نفر آزمایش کردند، که همه راست دست بودند.

شرکت‌کنندگان به مدت پنج روز از انگشت رباتیک، استفاده کردند و حرکات انگشت رباتیک که کنار انگشت کوچک قرار گرفته بود، با کمک حسگرهای متصل به انگشت بزرگ پا کنترل می‌شد. انتقال سیگنال‌ها با استفاده از فناوری بی‌سیم بین مچ دست و مچ پا صورت می‌گرفت.

انگشت رباتیک

حسگرهای تعبیه شده در این ربات می‌توانند سیگنال‌های مکانیکی را به صورت موثر، به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کنند. این حسگرها در بررسی‌های پیشین، نقش امیدوارکننده‌ای را بعنوان رابط میان ماشین و انسان به نمایش گذاشتند.

سرپرست این پژوهش می‌گوید، یکی از اهداف این پروژه، وادار کردن شرکت‌کنندگان به استفاده کردن از روش‌های جدید و منحصر‌به‌فرد برای سر و کار داشتن با اشیا است.

نتایج آزمایش

انگشت رباتیک توانست یک فنجان قهوه را نگه دارد تا سایر انگشتان بتوانند شیر را با قاشق در آن هم بزنند. برخی از شرکت‌کنندگان از این انگشت برای نگه داشتن صفحات کتاب استفاده کردند. هر کاربر، انگشت رباتیک را کم‌تر از سه ساعت در روز به کار برد.

پژوهشگران برای درک نحوه تاثیر این ربات بر مغز شرکت‌کنندگان، پیش و پس از پژوهش، از آن‌ها آزمایش ام‌آرآی گرفتند.

انگشت رباتیک

پژوهشگران به نتیجه رسیدنند که، سازگاری سریع شرکت‌کنندگان با این انگشت رباتیک، شگفت‌انگیز بوده و ترکیب این ابزار ناآشنا با سرعت یادگیری، بسیار جالب است. اما پژوهشگران برای دست‌یابی به نتیجه بهتر نیازمند بررسی و آزمایشات بیش‌تری هستند.

فناوری در حال پیشرفت است اما هیچ‌کس در مورد این که آیا مغز می‌تواند با آن کنار بیاید یا خیر، صحبت نمی‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب پیش‌بینی برای دنیای پسا‌کرونا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…