خواص چای سبز (+ویدئو)

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
چای سبز خواص شگفت‌انگیزی دارد که باعث می‌شود سالم‌تر و باهوش‌تر شوید.
چای سبز

بعضی می‌گویند چای سبز بدمزه است و فقط بیماران و سالمندان طرفدار آن هستند. اما در واقع چنین نیست. پس از آشنایی با بعضی یافته‌های علمی درباره خواص چای سبز حتما برای این طلای سبز احترام بیشتری قائل خواهید شد.

همه می‌دانند چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. اما کمتر کسی است که بداند کاتچین هم دارد و سلامت سلول‌ها را ارتقا می‌دهد. این نوشیدنی خاص سطح انرژی را بالا می‌برد و به کاهش وزن کمک می‌کند. فنول‌های چای سبز هم روند پیری را کند می‌کنند.

ویژگی‌های چای سبز به همین مقدار محدود نمی‌شود؛ ترکیب کافئین و  ِال تیِناین موجود در چای سبز شما را باهوش‌تر می‌کند. ال تیناین گیرنده‌های عصبی را تقویت می‌کند و خاصیت ضداضطرابی دارد. همچنین در اثر نوشیدن این چای، دوپامین بیشتری تولید می‌شود و امواج آلفای مغز تقویت می‌شوند؛ در یک کلام می‌توان گفت خلاقیت و کارایی ذهن را بالا می‌برد. همچنین باید بدانید متابولیسم چربی بدن را تا ۱۷ در صد افزایش می‌دهد.

با نوشیدن هر روزه این نوشیدنی شگفت‌انگیز زمان کمتری روی تردمیل هستید و در عوض، فرصت بیشتری دارید چای سبز بنوشید و کتاب محبوبتان را بخوانید. از همه مهم‌تر ترکیب موجود در چای سبز باعث می‌شود احتمال ابتلا به سرطان‌های سینه و روده و پروستات تا ۵۰ در صد کمتر شود. یادتان باشد نوشابه رژیمیتان هیچ یک از این خواص را ندارد. حتما دیگر متوجه شده‌اید که چای سبز مختص سالمندان و بیماران نیست؛ چای سبز نوشیدنی حیات‌بخشی است متعلق به همه.

یک نظر

  1. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ب٫ظ

    واقعا آرامش دهنده و مفیده. با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…