مهم‌ترین نکات بیمه بدنه

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در بازار امروزی وسایل نقلیه که همواره با افزایش قیمت خودروها و قطعات یدکی روبه رو هستیم، همه رانندگان در صدد هستند که ضمن رانندگی ایمن، با تهیه بیمه اتومبیل شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، خسارات جانی و مالی خود را کاهش دهند.
نکات مهم بیمه بدنه

بیمه بدنه، یکی از انواع بیمه‌های متعلق به ‌وسیله‌نقلیه است. بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق‌بیمه به شرکت بیمه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات تصادفات رانندگی بیمه کند و خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت نماید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع نکات مهم بیمه بدنه می‌پردازیم.

خسارت‌های تحت پوشش بیمه

به‌طور‌کلی بیمه بدنه خودرو مواردی نظیر برخورد اتومبیل با جسم ثابت یا متحرک، واژگونی و سقوط، آتش‌سوزی، انفجار خودرو و لوازم یدکی مرتبط با آن و سرقت کلی خودرو را تحت پوشش قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که خسارت باتری و لاستیک خودرو نیز تا ۵۰ درصد قیمت نوی این موارد پوشش داده می‌شود.

خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند

یک‌سری از خسارت‌ها وجود دارند که بیمه بدنه انواع شرکت‌ها آن‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. از جمله این نوع خسارت‌ها می‌توان به خسارت ناشی از جنگ، شورش و حمله، خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای، خسارت عمدی توسط بیمه‌گزار، خسارت در حین فرار از پلیس، خسارت ناشی از رانندگی بدون گواهینامه، خسارت ناشی از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و خسارت‌های ناشی از حمل بار بیش از حد اشاره کرد.

انتقال بیمه بدنه

هنگامی که بخواهید خودروی خود را بفروشید این امکان وجود دارد که بیمه بدنه را فسخ کنید و مابقی مبلغ را تا تاریخ سر رسید از بیمه‌گر دریافت کنید.

این امکان نیز وجود دارد که بیمه بدنه خودرو را به مالک جدید انتقال دهید. در این صورت تمامی تعهدات شرکت بیمه‌گزار در این رابطه به فرد جدید منتقل خواهد شد.

بیمه بدنه خودرو

نحوه‌ محاسبه بیمه بدنه خودرو

مبلغ اولیه حق بیمه بدنه خودرو، براساس ارزش خودرو محاسبه می‌گردد. به این معنی که هر چه ارزش خودروی شما بیشتر باشد، قیمت بیمه بدنه آن نیز بیش‌تر خواهد شد. مبلغ نهایی بیمه بدنه براساس ارزش خودرو، تعداد سیلندر خودرو، سال ساخت خودرو، پوشش‌های اضافی انتخابی و تخفیفات که بر بیمه‌نامه لحاظ می‌گردد محاسبه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب، توهین پیامکی چیست و چه مجازاتی دارد؟ را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …