دکوراسیون با رنگ ۲۰۱۹ ، چیدمانی به زیبایی آبی آسمان

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از رنگ‌های منتخب سال 2019 که برای طراحی داخلی اعلام شد، رنگ آبی است. سردی و تیره‌گی رنگ آبی این سوال را پیش می‌آورد که چگونه این رنگ در مجموعه دکوراسیون با رنگ 2019 قرار خواهد گرفت. در این مطلب این مسئله بررسی می‌شود.
دکوراسیون با رنگ 2019

دکوراسیون با رنگ ۲۰۱۹ ، چیدمانی به زیبایی آبی آسمان است. در سال ۲۰۱۹ یکی از رنگ‌هایی که برای دکوراسیون داخلی انتخاب شده است، رنگ زیبا و آرامش‌بخش آبی است. حتی تصور داشتن خانه‎ای که اتاق نشیمن آن یک دکوراسیونی مطابق با روز دارد، یعنی آبی دلنشین است؛ اما مشکلی که بیشتر افراد با آن روبه‎رو هستند این است که نمی‌دانند این رنگ زیبا و فاخر را چگونه با رنگ‌های دیگر ترکیب کنند تا هم چیدمانی زیبا داشته باشد و هم اینکه تاریکی و سردی رنگ آبی، بر فضا حاکم نشود.

این مطلب با ارائه چند نمونه از دکوراسیون رنگ آبی قصد دارد به شما که علاقه‌مند به این رنگ هستید، در چیدمان منزل و فضای کارتان کمک کند.

بهترین اتاق‌های نشمین با رنگ آبی

بهترین اتاق‌های نشمین با دکوراسیون آبی

اتاق‌های نشمین با دکوراسیون رنگ آبی در هر اندازه، زیبا هستند؛ مهم نیست سبکی که برای چیدمان با این رنگ انتخاب می‌کنید مدرن باشد یا سنتی، آبی رنگی است که چیدمان خانه را خاص و متفاوت می‌کند. در حقیقت هیچ رنگی مانند رنگ آبی نمی‌تواند اتمسفر محیطی را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار دهد. به این ترتیب شما چه از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی و به میزان زیاد استفاده کنید، یا آن‌ را به‌عنوان رنگ مکمل و فقط در برخی جاها به کار گیرید، فضایی متفاوت خواهید داشت.

دکوراسیون با رنگ ۲۰۱۹؛ براق و شکیل

براق و شکیل

طراح مشهور “تام فلیسیا” که شهرتش به سبب طراحی دکوراسیون سنتی است در طرح‌هایش از المان‌های ویژه و خاصی بهره می‌گیرد که آن‌‌را با سایر طراحی‌‌ها متفاوت می‌کند. این اتاق زیبای آبی رنگ در منطقه گرینویچ، یکی از موارد استثنایی در طراحی داخلی است و توسط فلیسیا تزئین شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اتاق این است که اگر چه تمام دیوارها با رنگ آبی تیره پوشیده شده است اما به این خاطر که آبی براق است، احساس سبکی به فضا می‌دهد و آن‌‌را از حالت مات خارج می‌کند. به‌کار بردن آینه یا رنگی که خاصیت بازتاباندن نور را داشته باشد در بزرگ نشان دادن اتاق مؤثر است. شما هم می‌توانید از این شیوه پیروی کرده و آن‌را در محیط پیرامون خود به کار گیرید.

آبی، از نوع کلاسیک

آبی کلاسیک

اگر به چیدمان کلاسیک علاقه‌مند هستید و رنگ محبوبتان هم آبی است، تصور نکنید که این دو با یکدیگر در تضادند. تصویر بالا دلیلی  است بر این مدعا. همان‌طور که می‌بینید این اتاق آبی رنگ، به شیوه کلاسیک طراحی شده است. طراح خلاق آن هوشمندانه رنگ آبی خاصی را انتخاب کرده است که در کنار وسایل چوبی قدیمی بسیار زیبا و چشم‌نواز شده‎اند. خوشبختانه این رنگ آبی در ایران، طرفداران بسیاری دارد و شما به سادگی می‌توانید اشیاء زیاد و متنوعی در این طیف رنگی فراهم کرده و خانه‌ خود را خاص و دلنشین چیدمان کنید. این تصویر نمونه‎ای متفاوت از دکوراسیون با رنگ ۲۰۱۹ است.

در این چیدمان انتخاب آگاهانه طراح، برای هر قطعه کاملاً مشهود است. در این شیوه عناصری با این طیف آبی همنشین شده‌اند که رنگشان برگرفته از طبیعت است و در کنار آبی سرد، اتمسفری گرم و دلنشین ایجاد کرده‌اند.

آبی اما گرم و صمیمی

abi range garmo samimi دکوراسیون با رنگ 2019 ، چیدمانی به زیبایی آبی آسمان

همنشینی آبی و نارنجی، ترکیبی کم‌نظیر است. این اتاق برخلاف انتظاری که از رنگ آبی می‌رود، گرم و دنج است. طراح آن “کوری کارنر” یک آبی تیره را در کنار وسایل نارنجی استفاده کرده و با این ترفند، حسی از صمیمت در فضا جاری کرده است و ساکنان این اتاق، هم از آرامش رنگ آبی و هم از گرمای رنگ نارنجی بهره‎مند هستند.

اگر شما نیز از این ترکیب خاص و ایدئال استفاده کنید، فضایی متفاوت و آرامش ‌بخش خواهید داشت.

لطیف و مدرن

latifo modern 2 دکوراسیون با رنگ 2019 ، چیدمانی به زیبایی آبی آسمان

تقابل یا تضاد رنگ‌ها ویژگی اتاقی است که توسط “آلیس برنهام” طراحی شده است و شما آن‌را در تصویر بالا می‌بینید. طراح از رنگ آبی تیره برای دیوارها استفاده و با نصب دو تابلوی مدرن، فضایی امروزی را ارائه کرده است. همین‌طور کاناپه بزرگ آبی رنگ هم المانی است از چیدمان مدرن. با وجود استفاده از طیف‌های آبی تیره اتاق بسیار روشن و دلباز به نظر می‌رسد و این احساس مدیون حضور رنگ‌های سفید و کرم است.

با ذکر این چند نمونه از دکوراسیون با رنگ آبی، امیدواریم بتوانید این رنگ زیبا را در پیرامون خود به کار گیرید اما به یاد داشته باشید که دکوراسیون با رنگ ۲۰۱۹ فقط شامل رنگ آبی نمی‌شود.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…