فروش کدام خانه‎ها بیشتر است؟

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
فروش کدام خانه‎ها بیشتر است؟

بررسی بازار مسکن در شهریور ۹۶ و مطالعه فراوانی واحدهای مسکونی معامله شده براساس زیربنا، نشان می‌دهد که بیشترین سهم از معاملات انجام شده در تهران به واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ متری (معادل ۱۴.۸ درصد) اختصاص داشته است.

به گزارش مجله‎ی دلتا واحدهای دارای زیربنای ۷۰ تا ۸۰ و ۵۰ تا ۶۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۳.۴ و ۱۲.۷ درصد در رتبه‌‎های بعدی قرار دارند. در مجموع در شهریورماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۰ و ۴ دهم درصد از معاملات انجام شده را از آن کرده اند.

هم‌چنین در شهریورماه امسال واحدهای مسکونی دارای بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۱ و ۴ دهم درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشته اند.

واحدهای دارای ارزش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان و ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان نیز هرکدام با اختصاص ۱۰ و ۹ دهم و۹ و ۸ دهم درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مجموع در این ماه حدود ۴۳ و ۷ دهم درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

از نظر عمر بنا نیز بررسی توزیع واحدهای مسکونی معامله شده حاکی است که در شهریورماه واحدهای ۵ سال ساخت با سهم ۴۷ و ۵ دهم درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده در تهران را از آن خود کرده‌اند.

این سهم در مقایسه با شهریورماه سال قبل ۳ و ۹ دهم درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…