دردهای ناشی از پر کردن دندان را جدی بگیرید!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قطعا برای همه شما پیش‌آمده که دندان خود را پر کنید. امروز در مجله ارزشمند دلتا در خصوص مواردی از پر کردن دندان صحبت می‌کنیم که احتمالا نمی‌دانید.
درد های ناشی از پر کردن دندان

یکی از روش‌های حفظ دندان پوسیده، پر کردن بخش‌های پوسیده و ترمیم دندان است. اما پر کردن دندان هم گاهی اوقات عوارضی به‌دنبال دارد. در این مطلب از مجله دلتا درد های ناشی از پر کردن دندان را بررسی می‌کنیم.

حساس‌شدن دندان‌ها

حساس‌شدن دندان پس از پر شدن معمولا رایج است. چنین دندانی ممکن است به فشار، هوا، خوراکی‌های شیرین یا دما حساس شود. این حساسیت پس از چند هفته خودبه‌خود برطرف می‌شود. در این مدت، از موارد حساسیت‌زا برای دندان پرهیز کنید. در ضمن، درد دندان‌های حساس آن‌قدر زیاد نیست که مجبور به مصرف مسکن شوید. اما اگر حساسیت دندان پرشده‌ شما، پس از ۲ تا ۴ هفته برطرف نشد یا دندان بیش از حد حساس بود، با دندانپزشک‌ خود تماس بگیرید.

احساس درد موقع قراردادن دندان‌ها روی هم

یکی دیگر از درد های ناشی از پر کردن دندان احساس درد موقع قرار دادن دندان ها روی هم است. این نوع درد معمولا پس از برطرف‌شدن بی‌حسی دندان پرشده و موقع گاززدن به چیزی رخ می‌دهد و ممکن است مدتی ادامه پیدا کند. گاهی‌اوقات، موادی که دندان‌ شما را با آن پر کرده‌اند، موجب این درد می‌شود. بنابراین از دندانپزشک‌ خود بخواهید وضعیت ماده پرکننده دندان‌ شما را بررسی کند.

درد دندان ناشی از گرما یا سرما

این نوع درد بسیار تیز است و وقتی دندان‌ شما با چیزی سرد یا گرم تماس پیدا می‌کند، رخ می‌دهد. این درد معمولا چند ثانیه پس از رفع گرما یا سرما برطرف می‌شود. اما اگر درد آن بیش‌تر از چند ثانیه باقی ماند و ادامه هم داشت، نشان‌دهنده صدمه به عصب دندان است. در این صورت، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

درد دائمی شبیه دندان‌درد

اگر پوسیدگی دندان‌ شما خیلی عمیق باشد و تا مغز آن رسیده باشد، دچار چنین دردی می‌شوید. مغز دندان، در واقع، رگ‌ها و اعصاب دندان است. این نوع درد نشان می‌دهد که مغز دندان دیگر سالم نیست. در این شرایط باید آن را با ریشه‌درمانی درمان کرد.

درد برگشت‌پذیر

این درد یا حساسیتی است که علاوه‌بر دندان پرشده، دندان‌های دیگر را هم به خود گرفتار می‌کند. این نوع درد چندان مهم نیست و احتمالا دندان‌های شما مشکلی ندارند. در واقع، دندان پرشده «علائم مربوط به درد» منتشر می‌کند و دندان‌های دیگر این علائم را دریافت می‌کنند و دردناک می‌شوند. این نوع درد باید پس از ۱ یا ۲ هفته برطرف شود.

حساسیت به آمالگام

در مواقع نادر، جیوه یا یکی از مواد مورداستفاده در آمالگام موجب واکنش‌های حساسیتی می‌شود. علائم حساسیت به آمالگام، شبیه حساسیت‌های پوستی ازجمله جوش‌ و خارش پوست است. بیمارانی که به مواد آمالگام حساسیت دارند، معمولا خود یا یکی از اعضای خانواده‌ آن‌ها سابقه حساسیت به فلزات داشته‌اند. وقتی حساسیت به این نوع مواد در فردی تایید شود، پر کردن دندان او با موادی از جنس دیگر انجام می‌شود.

عوارض پر کردن دندان

از عوارض بالقوه پر کردن دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات مربوط به داروی بی‌حسی مانند واکنش‌های حساسیتی و صدمه به عصب یا رگ‌های خونی
  • گسترش حفره اطراف پرکردگی دندان
  • زخمی‌شدن دهان
  • احتمال صدمه به دندان‌های دیگر هنگام پر کردن دندان
  • حساسیت به سرما و گرما در دندان آسیب‌دیده

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۷ تاثیر باورنکردنی پیاز بر سلامتی بدن!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…