خواص معجزه‌آسای کنجد که باید بدانید!

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کنجد دانه‌ای ترد و خوشبو است که با خواص فراوان خود برای بدن، می‌تواند شما را متعجب کند.
خواص کنجد برای سلامتی

این دانه حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف از جمله پانتوتنیک اسید، ویتامین E، کلسیم، فسفر، سلنیوم و… است و به همین دلیل توانسته خود را در لیست سالم‌ترین مواد غذایی جهان جای دهد. اگر می‌خواهید دچار دیابت نشوید، آنمی خود را درمان کنید و سلامت قلبی و عروقی خود را بهبود ببخشید، کنجد را در رژیم غذایی خود جای دهید. از آن‌جایی که خواص کنجد برای سلامتی بدن بسیار زیاد است، تصمیم گرفتیم مطلب امروز مجله دلتا را به آن اختصاص دهیم.

از دیابت پیش‌گیری می‌کند

کنجد حاوی منیزیم و مواد مغذی دیگر است که نشان داده شده با دیابت مبارزه می‌کند. در تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از روغن کنجد سطح فشار خون و گلوکز پلاسمای خون را در بیماران مبتلا به دیابت کاهش می‌دهد.

سطح کلسترول را کاهش می‌دهد

یکی از خواص کنجد سیاه، پایین آوردن سطح کلسترول خون است. این نوع کنجد حاوی دو ترکیب به نام‌های سزامین و سزامولین است که به گروهی از فیبرها به‌نام لیگنان تعلق دارند. لیگنان‌ها به‌دلیل اینکه غنی از فیبر غذایی هستند، میزان کلسترول خون را کم می‌کنند.

خواص کنجد

سلامت قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد

روغن کنجد از گرفتگی عروق پیش‌گیری می‌کند و به همین دلیل برای سلامت قلب مفید است. این دانه‌ مغذی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی به‌نام سسامول دارد که نشان داده شده خواص آنتی‌آتروژنیک دارد و به همین علت سلامت قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد.

خواص ضدسرطانی دارد

کنجد حاوی نوعی ماده‌ معدنی به‌نام منیزیم است که با سرطان مبارزه می‌کند. این دانه همچنین دارای نوعی ترکیبات ضدسرطانی به‌نام فیتات است. ثابت شده است که کنجد در کاهش احتمال شکل‌گیری تومور کولورکتال و در نتیجه پیش‌گیری از سرطان روده‌ بزرگ اثرگذار است.

در افزایش سلامت دستگاه تنفسی موثر است

یکی دیگر از خواص کنجد برای سلامتی افزایش سلامت دستگاه تنفسی است. منیزیم موجود در کنجد، از طریق پیش‌گیری از اسپاسم مجاری تنفسی، آسم و سایر اختلالات تنفسی پیش‌گیری می‌کند.

برای سلامت دهان و دندان مفید است

کنجد و روغن کنجد از طریق از بین بردن پلاک‌های موجود در دهان و سفید کردن دندان‌ها، سلامت دهان و دندان را افزایش می‌دهند‌. چرخاندن روغن کنجد در دهان می‌تواند میزان استرپتوکوکوس موتانس موجود در دندان‌ها و بزاق دهان را کاهش دهد و سلامت عمومی دهان و دندان را بهبود ببخشد.

اضطراب را درمان می‌کند

کنجد حاوی چند ماده‌ مغذی مهم است که استرس را کاهش می‌دهند. مواد معدنی مثل منیزیم و کلسیم که در کنجد موجود هستند، از طریق تنظیم عملکرد عضلات، به‌عنوان آنتی‌‌اسپاسمودیک (ترکیبی برای تسکین و پیش‌گیری از اسپاسم) عمل می‌کنند. تیامین یا ویتامین B1 موجود در این دانه خواص آرام‌کننده دارد و به عملکرد صحیح عصب‌ها کمک می‌کند.

به رشد مو کمک می‌کند

کنجد دارای اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است که رشد مو را افزایش می‌دهند. روغن کنجد از طریق تغذیه و نرم کردن پوست سر، رشد مو را تحریک می‌کند. ماساژ دادن کف سر به‌طور مرتب با روغن کنجد گرم باعث نفوذ روغن به پوست سر می‌شود و جریان خون را در کف سر افزایش می‌دهد. این روغن ریشه‌ها و ساقه‌های مو را تغذیه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص معجزه‌آسای ماش برای سلامتی!

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  2. سورنا

    ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ق٫ظ

    نکات خوبی داشت سپاس از شما

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۳۳ ب٫ظ

    فوق‌العاده وعالی است. پاینده.وسرافزارباشیدقلندر

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…