فرش یا موکت، کدامیک بهتر است؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرش و موکت اجزای جدایی نشدنی خانه‌های سنتی و حتی بسیاری از خانه‌های مدرن هستند. وجود هر دو مزیت‌های خاص خود را داشته و ترکیب این دو زیبایی دل‌نشینی را با خود به همراه دارد.
فرش بهتر است یا موکت

از گذشته تاکنون استفاده از فرش و موکت به دلیل گرم بودن کف خانه، راحتی راه رفتن، راحتی نشستن و زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. اما چند سالی است که به دلیل استفاده از سرامیک و پارکت‌های جدید، از فرش و موکت به‌عنوان بخشی از کف خانه استفاده می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که فرش بهتر است یا موکت. همراه ما باشید.

حس امنیت

موکت‌ها زیر سازی‌ ایده‌آلی محسوب می‌شوند که می‌توانند امنیت قدم‌های ما را تامین کنند. موکت‌ها می‌توانند آسیب‌های ناشی از سقوط روی پله‌ها را به حداقل برسانند، مخصوصا اگر در خانه شما کودک نوپا یا فردی سالمند دارید. همچنین از مزیت‌های فرش نسبت به سایر کفپوش‌ها این است که فرش از امنیت بیش‌تری در مقایسه با سایر کفپوش‌های سخت را دارد.فرش بهتر است یا موکت

کاهنده صدا برای همسایه‌ها

 خانه‌های امروزی پر هستند از کامپیوترها، سیستم‌های پخش قوی، تلویزیون‌های بزرگ که همه این‌ها خانه‌های ما را تبدیل به فضایی پر از آلودگی‌های صوتی می‌کنند. بنابراین کف‌های سرتاسر موکت می‌توانند اندکی آسایش همسایه طبقه پایین را فراهم کنند.

فرش بهتر است یا موکت

مقاومت و دوام

موکت‌ها و فرش‌ها دوام و مقاومت زیادی دارند. با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید. البته اگر در نگه‌داری از آن‌ها خودتان هم کوشا باشید.

فرش یا موکت

تعمیر و نگه‌داری آسان

موکت‌ها نسبت به فرش به راحتی تعمیر و نگه‌داری می‌شوند، مدت زمان و میزان هزینه‌ای که برای تعمیر و یا جایگزینی یک تکه موکت می‌پردازید بسیار کم‌تر از هزینه تعمیر و نگه‌داری از یک فرش، یا حتی کفپوش‌هایی مانند پارکت و لمینت و سنگ است.

تعمیر و نگه‌داری آسان

تنوع کاربری

موکت‌ها نسبت به فرش‌ تنوع زیادی در طرح‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مورنظر دارند که می‌توان به راحتی از آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه بهره برد. می‌توان هر فضا را مطابق نیاز آن با موکت‌ها رنگ و جلایی تازه بخشید و برای هر کدام از فضاهای داخلی خانه یک موکت متفاوت در نظر گرفت.

تنوع کاربری موکت

گستردگی و وسعت

پوشاندن کف یک اتاق با کفپوش‌های چوبی یا استفاده از قطعات زیاد فرش نمی‌تواند آن گستردگی یک‌دستی را که موکت‌ها می‌توانند از لحاظ بصری به فضای داخلی خانه و دکوراسیون داخلی خانه شما ببخشند را به شما هدیه کند. پس اگر یک‌دست بودن و نظم بصری فضا برای شما مهم است از موکت‌ها استفاده کنید.

مقرون‌به‌صرفه بودن

قیمت تمام شده برای سطحی که توسط موکت‌ها پوشانده می‌شوند به همراه نصب و پدهای صداگیر زیر آن بسیار کم‌تر از قیمت تمام شده فرش و سایر کفپوش‌ها است. البته قیمت بالا و پایین برای هر دو گروه وجود دارد، اما هنوز هم موکت‌ها قیمت کم‌تری دارند.

فرش در دکوراسیون

در  پاسخ به این پرسش که فرش بهتر است یا موکت پیشنهاد ما به شما این است که از وجود موکت و فرش با هم بهره ببرید. پس سعی کنید در هنگام خرید موکت و فرش طرح‌هایی را مدنظر قرار دهید که مناسب و همراستای یکدیگر هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی برای زیباتر شدن خانه را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…