رنگ مناسب برای دیوار پشت تلویزیون

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد ساعات زیادی را در مقابل تلویزیون می‌گذرانند بنابراین باید رنگ مناسبی را برای دیوار پشت آن انتخاب کنند. برای انتخاب رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون این مطلب را تا انتها بخوانید.
رنگ‌ مناسب دیوار پشت تلویزیون

به نظر شما رنگ مناسب برای دیوار پشت تلویزیون چه رنگی است؟ برای این که انتخاب مناسبی داشته باشید، باید به خوبی از تاثیر رنگ‌ها آگاه باشید. در این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا به بررسی ویژگی‌ها و مزیت‌های رنگ‌ مناسب دیوار پشت تلویزیون بپردازیم.

رنگ‌های خنثی و تیره

اگر عاشق فیلم و سریال هستید و زمان زیادی را پای برنامه‌های موردعلاقه خود می‌گذرانید، پیشنهاد می‌کنیم که دیوار پشت تلویزیون را به رنگ‌های خنثی تیره رنگ‌آمیزی کنید. این رنگ‌ها، مثل طیف‌های زغالی و خاکستری تیره، با رنگ تلویزیون شباهت دارند و نور کمی را از خود بازتاب می‌دهند.

رنگ‌ مناسب دیوار پشت تلویزیون

با توجه به اینکه تیره کردن تمام دیوارهای نشیمن آن را دلگیر و کوچک می‌کند پس تنها به تیره کردن دیوار تلویزیون یا بخشی از ناحیه پشت آن اکتفا کنید. اگر تنها دیوار پشت تلویزیون تیره و باقی دیوارها روشن باشد، آن دیوار دورتر به‌نظر می‌رسد. پس از این ترفند برای عمق دادن به فضای نشیمن کوچک می‌توانید استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی و روشن

رنگ خنثی می‌تواند به‌عنوان رنگ‌ مناسب دیوار پشت تلویزیون انتخاب شود. رنگ‌های خنثی روشن با رنگ تلویزیون تضاد یا کنتراست بالایی دارند. در نتیجه تلویزیون در چنین زمینه‌ای، بیش‌تر جلوه می‌کند.

توجه داشته باشید که مزیت این رنگ‌ها، مثل کرم، بژ، طوسی روشن و قهوه‌ای روشن، کم‌خطر بودن آن‌ها است. چرا که به خوبی با هر طرح و رنگی در نشیمن شما هماهنگ می‌شوند و فضای نشیمن را دلباز نشان می‌دهند.

رنگ‌ های خنثی و روشن

رنگ‌های خنثی ممکن است که بیش از حد دیوار پشت تلویزیون منزل شما را ساده و بی‌روح جلوه دهند. پس پیشنهاد می‌کنیم با نصب تابلو یا شلف‌های دیواری، این دیوار نشیمن را جذاب‌تر و زیباتر کنید.

رنگ‌های شاد و جذاب

نسبت به ۲ موردی که در بالا معرفی کردیم، به‌طور حتم رنگ‌هایی مثل آبی، سبز، قرمز و بنفش جذابیت و زیبایی بیش‌تری به دیوار پشت تلویزیون می‌دهند. در واقع این رنگ‌ها جلب توجه کرده و تلویزیون را به مرکز توجه خانه تبدیل می‌کنند.

رنگ‌ های شاد و جذاب

اما دقت داشته باشید، هر چه درصد خلوص این رنگ‌ها بالاتر باشد، چشم شما را هنگام تماشای تلویزیون به خود جلب کرده و آن را خسته می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنیم که دور طیف‌های خالص این رنگ‌ها را خط بکشید و آن‌ها را به طیف‌های تیره یا روشن‌تر انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویژگی‌های کابینت‌ مناسب آشپزخانه شما چیست؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…