چگونه کوسن مناسبی برای مبلمان منزل انتخاب کنیم؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از راهکارهایی که می‌توان به وسیله آن دکوراسیون و ظاهر مبلمان‌ را تغییر داد، به‌کار بردن کوسن با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
انتخاب کوسن مناسب مبلمان

کوسن مبل‌های نشیمن و پذیرایی منزل را چگونه باید انتخاب کنید؟ چه طرح و رنگ کوسنی برای مبل‌های خانه شما مناسب است؟ زمان خرید و انتخاب کوسن برای مبل‌ها، این سوالات به ذهن شما می‌رسد و به‌ دنبال پاسخی مناسب برای آن‌ها می‌گردید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات انتخاب کوسن مناسب مبلمان می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنید.

رنگ کوسن را با توجه به رنگ‌های دکوریجات و اثاثیه دیگر انتخاب کنید

توجه داشته باشید که کوسن‌ها مانند تابلوهای دکوری هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید رنگ و طرح‌های زیبا را وارد فضای نشیمن خود کنید. اما باید دقت داشته باشید که به‌هیچ‌وجه رنگ و بافت پارچه کوسن‌هایی که انتخاب می‌کنید، کاملا مانند رنگ مبل نباشد.

انتخاب کوسن مناسب مبلمان

چرا که اغلب مبل‌هایی که در خانه ما ایرانی‌ها وجود دارد، رنگ خنثی و ساده‌ای دارند و انتخاب کوسن مشابه، جلوه یکنواخت و نازیبایی در فضا ایجاد می‌کند. پس برای انتخاب رنگ کوسن، به رنگ‌های به کار رفته در تابلوهای دکوری، فرش، پرده و اکسسوری‌های نشیمن و پذیرایی خود توجه کنید. سپس بین این رنگ‌هایی که مشاهده کردید، ۲ یا ۳ رنگ که بیش‌تر می‌پسندید را به‌عنوان رنگ کوسن‌ها در نظر بگیرید.

طرح کوسن‌ها را با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید

مسئله‌ای که در انتخاب کوسن مناسب مبلمان باید در نظر داشته باشید، سبک طراحی مبلمانی است که در نشیمن خود قرار داده‌اید. در واقع اگر مبلمانی کلاسیک دارید، بهتر است مانند تصویر زیر، سراغ طرح‌های بته جقه و گل‌دار برای کوسن‌ها بروید.

انتخاب کوسن مناسب مبلمان

اندازه و شکل کوسن را با توجه به اندازه مبل انتخاب کنید

اندازه کوسن‌ها را باید متناسب با اندازه مبل انتخاب کنید. در واقع کوسن نه آن‌قدر باید کوچک باشد که روی مبل گم شود و نه آن‌قدر بزرگ باشد که جایی برای نشستن برای شما باقی نگذارد. در مورد شکل کوسن‌ها باید بدانید که اغلب آن‌ها به‌صورت مربعی تولید می‌شوند. اما این موضوع به این معنی نیست که کوسن‌های مستطیل و دایره جایی روی مبل‌های شما ندارند.

اندازه و شکل کوسن

برای استفاده از این کوسن‌های متفاوت، می‌توانید در دو طرف مبل دو یا سه نفره، کوسن مربعی قرار دهید و در وسط مبل کوسنی با شکل متفاوت بگذارید. اما برای مبل تک نفره پیشنهاد می‌کنیم که تنها از کوسن مربعی استفاده کنید.

جنس پارچه کوسن را از نوع با کیفیت و نرم انتخاب کنید

دقت داشته باشید که کوسن هنگام نشستن با پوست دست خود و هنگام دراز کشیدن با پوست صورت، تماس مستقیم دارد. بنابراین جنس آن‌ها باید نرم و بدون حساسیت باشد تا به پوست شما و اعضای خانواده شما آسیب نرساند. با این تعریف پارچه‌های طبیعی که از جنس الیاف طبیعی مانند کتان و پنبه هستند، بهترین گزینه برای کوسن‌ها هستند. در واقع این نوع پارچه‌ها نرم، ضد حساسیت و قابل تنفس هستند.

جنس پارچه کوسن

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات چیدمان، در خانه‌های کوچک را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. سلیمانی رضا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…