۷ روش طبیعی برای تقویت حافظه!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه‌ ما تجربه‌ روزهایی را داشته‌ایم که از بس سرمان شلوغ بوده، دچار فراموش‌کاری شدیم. این موضوع کاملا طبیعی است.
روش هایی برای تقویت حافظه

ژنتیک نقش مهمی در از دست دادن حافظه، به‌ویژه در عارضه‌های عصب‌شناختی مانند بیماری آلزایمر ایفا می‌کند. هرچند در تحقیقات اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم غذایی و سبک زندگی هم تاثیر قابل‌توجهی روی حافظه می‌گذارند. اگر شما هم نگران ضعیف شدن حافظه‌ خود هستید و به دنبال راهکار‌های طبیعی برای تقویت حافظه‌ خود هستید، مطلب امروز مجله دلتا را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم روش هایی برای تقویت حافظه را به شما معرفی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

 وزن خود را در محدوده‌ سالم حفظ کنید

حفظ وزن در محدوده‌ سالم برای سلامت عمومی بدن و تقویت حافظه ضروری است. در چندین مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که چاقی عامل خطر زوال عقل است. جالب است بدانید که داشتن اضافه وزن می‌تواند منجر به تغییراتی در ژن‌های مرتبط با حافظه در مغز شود و تاثیر منفی روی حافظه بگذارد.

قند کمتری مصرف کنید

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، رژیم غذایی تاثیر غیرقابل‌انکاری روی حافظه دارد. مصرف مقدار زیاد قند با عارضه‌های مختلف و بیماری‌های مزمن از جمله زوال عقل در ارتباط است. تحقیقات نشان می‌دهند که رژیم غذایی حاوی قند زیاد می‌تواند منجر به ضعیف شدن حافظه و کاهش حجم مغز در نواحی شود که محل ذخیره‌ حافظه‌ کوتاه‌مدت است.

مکمل روغن ماهی مصرف کنید

ماهی غنی از دو نوع از اسیدهای چرب امگا ۳ به نام‌های EPA و DHA است. این چربی‌ها برای سلامت عمومی بدن مفید هستند و نشان داده شده که احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کم می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند، سطح استرس و اضطراب را پایین می‌آورند و سرعت زوال عقل را کند می‌کنند.

fish oil supplement ۷ روش طبیعی برای تقویت حافظه!

به اندازه‌ کافی بخوابید

بین کمبود خواب و ضعیف شدن حافظه ارتباط وجود دارد. خواب نقش مهمی در تثبیت حافظه دارد. طی این فرآیند حافظه‌ کوتاه‌مدت تقویت شده و به حافظه‌ بلندمدت تبدیل می‌شود. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که اگر دچار کمبود خواب باشید، حافظه‌ شما به‌طرز منفی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به رژیم غذایی خود کاکائو اضافه کنید

کاکائو نه تنها خوشمزه است، بلکه آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام فلاونوئید دارد. تحقیقات عنوان می‌کنند که فلاونوئید برای مغز فواید قابل‌توجهی دارند. این نوع آنتی‌اکسیدان ممکن است به تحریک رشد رگ‌های خونی و عصب‌ها کمک کنند و جریان خون را در بخش‌هایی از مغز افزایش دهند.

بازی‌های فکری انجام دهید

به کار بردن مهارت‌های شناختی از طریق انجام بازی‌های فکری یک روش مفرح و اثرگذار برای تقویت حافظه به‌شمار می‌رود. جدول یک نمونه‌ عالی از این بازی‌ها برای تقویت حافظه محسوب می‌شود.

کربوهیدرات تصفیه شده‌ کمتری مصرف کنید

مصرف کربوهیدرات تصفیه شده مثل کیک، غلات، بیسکویت، برنج سفید و نان سفید ممکن است به حافظه‌ آسیب برساند. این مواد غذایی شاخص گلیسمی بالایی دارند؛ این یعنی بدن این کربوهیدرات‌ها را به‌سرعت هضم می‌کند و منجر به افزایش سطح قند خون می‌شود. در مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات تصفیه شده باشد، با زوال عقل، انحطاط شناختی و کاهش عملکرد شناختی در ارتباط است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با چای سبز سلامت خود را بیمه کنید!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۲۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

    مطالب عالی و به روز خدا قوت

    پاسخ

  3. علی طالبی

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

    مطالب عالی و به روز هستش دست عوامل مجله دلتا درد نکنه دمتون گرم

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

      ممنون از پیام انرژی‌بخشتون.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…