مناسب‌ترین پارچه‌های مبلی برای دکور خانه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارچه مبلمان مهم‌ترين قسمت هر مبل خانه است به همین علت باید در انتخاب پارچه مبلی بیشتر دقت کنیم. نقش خوب و رنگ زیبا می‌تواند جلوه خاصی به دکوراسیون خانه بدهد.
نکات انتخاب پارچه رومبلی

پارچه رومبلی‌ معمولا از الیاف طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی از این دو تولید می‌شود. در واقع هر یک از این الیاف خواص خاص خود را دارند که در این مطلب از مجله دلتا به معرفی و نکات انتخاب پارچه رومبلی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پارچه رومبلی کتان

کتان یکی از انواع پارچه‌های بادوام طبیعی است که سطح نرم و راحت آن و قیمت مقرون‌به‌صرفه آن، این پارچه را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین رومبلی‌ها کرده است.

نکات انتخاب پارچه رومبلی

توجه داشته باشید که این جنس پارچه، قابل تنفس و ضد حساسیت بوده و تا حدودی در برابر ساییدگی، گلوله شدن و تغییر رنگ مقاوم است. همچنین رومبلی‌های کتان، گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کنند و گردگیری آن‌ها آسان و بی‌دردسر است.

 پارچه رومبلی پشمی

پارچه مبلی‌ پشمی، از الیاف محکم و بادوام پشم حیوانات تولید می‌شوند که در برابر ساییدگی، لک شدن، تغییر رنگ و چروک مقاوم هستند. این نوع پارچه‌ها گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کنند و نسبت به پارچه‌های طبیعی دیگر، اشتعال‌پذیری کم‌تری دارند.

انتخاب پارچه رومبلی

 پارچه رومبلی پنبه‌ای

رومبلی‌های پنبه‌ای، یکی از انواع پارچه‌های طبیعی بادوام و قابل تنفس هستند. این رومبلی‌ها بسیار لطیف و نرم هستند و تا حدودی در برابر تغییر رنگ به علت تابش نور مستقیم آفتاب، مقاوم هستند. یکی از نکات انتخاب پارچه رومبلی لطافت و نرمی آن است که پارچه رومبلی پنبه‌ای می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 پارچه رومبلی پنبه‌ ای

توجه داشته باشید در بازار به ندرت پارچه خالص پنبه‌ای وجود دارد و اغلب آن‌ها با الیاف دیگر بافته می شوند که مناسب‌ترین ترکیب آن‌ها، رومبلی‌های ۴۵ تا ۶۰ درصد پنبه‌ای هستند.

پارچه‌های رومبلی ابریشمی

همان‌طور که خودتان بهتر می‌دانید، پارچه‌های ابریشمی بسیار زیبا و ظریف هستند و استفاده از آن‌ها به عنوان پارچه رومبلی، جلوه‌ای لوکس به دکوراسیون خانه شما می‌دهد.

پارچه‌ های مبلی ابریشمی

همچنین این جنس پارچه بادوام، لطیف و ضد آلرژی نیز هستند و شکل خود را در طول زمان، تا حدودی حفظ می‌کنند و چروک نمی‌شوند.

 پارچه رومبلی چرم طبیعی

چرم طبیعی یکی از گزینه‌های بسیار بادوام و زیبا برای رومبلی است که جلوه‌ای لوکس به فضای اتاق می‌دهد. این نوع مبل‌ها در برابر لک و خراشیدگی بسیار مقاوم هستند و نسبت به پارچه‌های طبیعی دیگر عمر بیشتری می‌کنند.

 پارچه مبلی چرم طبیعی

همچنین باید بدانید که تمیز کردن رومبلی‌های چرمی بسیار آسان است و شما می‌توانید به وسیله آب و صابون و یا فوم‌های مخصوص، سطح آن‌ها را تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ وسیله که اتاق خواب شما کم دارد! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…