بازار آپارتمان‎های لوکس هنوز کم فروغ است

۱
4
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بازار آپارتمان‎های لوکس هنوز کم فروغ است

به رغم جنب‌ وجوش بازار آپارتمان‌های مصرفی و کم‎متراژ ، مشاوران املاک معتقدند که بازار آپارتمان‌های لوکس‌ در شمال تهران هنوز در رکود به سر می‎برد.

به گزارش مجله‎ی دلتا موتورهای جست ‌وجو، تعداد قابل توجهی آپارتمان لوکس‌ با مساحت بیش از ۲۰۰ متر را آگهی و به بازار عرضه کرده‌اند که ظاهرا مشتری زیادی در بازار ندارند.

هر چند به ‌طور کلی آپارتمان‌های لوکس تهران مشتری‌های خاص خود را دارند و طبیعی است که رونق بازار آنها در مقایسه با آپارتمان‌های مصرفی کمتر باشد، اما انتظار می‌رود به همان نسبت که تحرک در بازار املاک مصرفی بیشتر شده، مراجعه برای خرید آپارتمان‌های لوکس‌ مناطق یک، دو و سه در شمال پایتخت نیز نسبت به گذشته افزایش یابد.

با این حال به گفته مشاوران املاک فعال در این مناطق، این انتظار هنوز به شکلی محسوس محقق نشده و اگر هم تماس و مراجعه به بنگاه‌ها برای خرید املاک لوکس بیشتر شده باشد، اغلب برای آگاهی از قیمت هاست و مراجعین به طور جدی قصد خرید ندارند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد خروج از رکود خانه‌های گران‌قیمت و لوکس‌ طولانی‌تر از معاملات املاک مصرفی بوده و حتی با وجود نزدیک شدن قیمت پیشنهادی این املاک به قیمت‌های عرف منطقه، گرمی بازار این آپارتمان‌ها چندان زیاد نشده است.

ظاهرا فقط در منطقه یک تهران ۳۵ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که به سبب قیمت بالا بدون متقاضی است و این یعنی سرمایه کسانی که در بازار آپارتمان های لوکس‌ سرمایه‌گذاری کرده‌اند، همچنان محبوس خواهد ماند.

لازم به ذکر است که عمده فایل‌های نوساز لوکس بیش از دو سال سن دارند و واحدهایی هستند که طی دو، سه سال اخیر تکمیل شده‌اند؛ اما به سبب رکود بازار کلید نخورده باقی‌مانده‌اند و اکنون مالکان تحت عنوان آپارتمان نوساز آنها را آگهی می‌کنند.

یک نظر

  1. مهران آذر پناه کارشناس مسکن

    ۷ آبان ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

    خرید و فروش اپارتمان های چند میلیاردی خیلی تابع قواعد بازار مسکن نمیتونه باشه. به نظرم قواعد ای قسمت از بازار ملک رو اقتصاذ کلان تعیین می کنه. با سپاس از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…