اسیدی که حتما باید برای سلامتی خود بخورید!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسیدهای چرب امگا ۳ نوعی اسید چرب غیراشباع هستند که اهمیت زیادی برای بدن دارند. این اسیدها ممکن است برای بدن و مغز فواید زیادی داشته باشند.
خواص اسید های چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳، ترکیب مهمی برای غشای سلولی هستند. کمبود این نوع اسیدها در بدن می‌تواند اثرات منفی روی سلامتی بدن بگذارد. در این مطلب از مجله دلتا تصمیم داریم درباره‌ خواص اسید های چرب امگا ۳ به شما اطلاعاتی دهیم. تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

افسردگی و اضطراب

افسردگی یکی از اختلالات رایج در سراسر جهان است. علائم این اختلال شامل ناراحتی، بی‌حالی و از دست دادن اشتیاق در زندگی می‌شود. اضطراب هم که یک عارضه‌ رایج دیگر است که باعث احساس نگرانی مداوم در بیمار می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که به‌طور منظم اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف می‌کنند، کم‌تر در معرض خطر افسردگی قرار می‌گیرند.

اسید های چرب

سلامت چشم

DHA که یک نوع امگا ۳ است، ترکیب اصلی شبکیه‌ چشم محسوب می‌شود. اگر به اندازه‌ کافی DHA مصرف نکنید، ممکن است دچار مشکلات بینایی شوید. دریافت کافی اسیدهای چرب امگا ۳ با کاهش خطر ابتلا به بیماری تباهی لکه‌ زرد در ارتباط است که علت اصلی آسیب چشم و نابینایی دائمی به‌شمار می‌رود.

بیماری قلبی

یکی دیگر از خواص اسید های چرب امگا ۳ پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی است. جالب است بدانید افرادی که ماهی می‌خورند، کم‌تر دچار بیماری قلبی و سکته می‌شوند. علت این موضوع وجود امگا ۳ در ماهی است. اسیدهای چرب امگا ۳ با فواید متعددی برای سلامتی بدن در ارتباط هستند که بعضی از آن‌ها در ادامه آورده شده‌اند.

کاهش علائم اختلال کم‌توجهی_بیش‌فعالی 

اختلال کم‌توجهی_بی‌توجهی (ADHD) یک نوع اختلال رفتاری است که منجر به بی‌توجهی و بیش‌فعالی می‌شود. چندین مطالعه عنوان کرده‌اند که سطح اسیدهای چرب امگا ۳ در کودکان مبتلا به این عارضه می‌تواند کاهش پیدا کند.

مبارزه با التهاب

التهاب برای بدن ضروری است، با این حال گاهی اوقات حتی بدون اینکه بدن دچار عفونت یا جراحت شود، برای مدت زیادی باقی می‌ماند که به آن التهاب مزمن یا طولانی‌مدت می‌گویند. التهاب طولانی‌مدت می‌تواند منجر به تقربیا همه‌ بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی و سرطان شود. اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند تولید مولکول‌ها و ترکیبات مرتبط با التهاب را کاهش دهند.

مبارزه با بیما‌ری‌های خودایمنی 

در بیماری‌های خودایمنی، سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلول‌های سالم را دشمن تلقی کرده و با آن‌ها مبارزه می‌کند. دیابت نوع ۱ از انواع بیماری‌های خودایمنی به‌شمار می‌رود که در آن سیستم ایمنی به سلول‌های تولیدکننده‌ انسولین در پانکراس حمله می‌کند. امگا ۳ می‌تواند با بعضی از این بیماری‌ها مبارزه ‌کند.

تسکین درد قاعدگی 

درد قاعدگی دردی است که بسیاری از خانم‌ها در دوران پریودی در قسمت پایین شکم و لگن تجربه می‌کنند. این درد می‌تواند به‌طرز قابل‌توجهی روی کیفیت زندگی زنان اثر بگذارد. مطالعات تایید کرده‌اند زنانی که اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف می‌کنند، درد قاعدگی خفیف‌تری را تجربه می‌کنند.

امگا ۳

کاهش چربی کبد

بیماری کبد چرب غیرالکلی رایج‌تر از آن چیزی است که شما فکر کنید. این روزها چاقی خیلی رایج شده است، به همین دلیل این بیماری رایج‌ترین بیماری مزمن کبدی محسوب می‌شود. مصرف مکمل اسیدهای چرب امگا ۳ در کاهش چشم‌گیر چربی کبد و التهاب در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی موثر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ویتامینی ضروری که از سرطان جلوگیری می‌کند!

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…