۷ ضرر عجیب زنجبیل که همه باید بدانند!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زنجبیل یک گیاه بسیار معروف است که قرن‌ها است از آن برای درمان بیماری‌های رایج استفاده می‌شود. با این حال مصرف این گیاه مفید ممکن است شما را با بعضی عوارض جانبی مواجه کند.
عوارض جانبی زنجبیل

زیاده‌روی در مصرف زنجبیل ممکن است منجر به اسهال و بیماری قلبی شود و خطر سقط جنین را بالا ببرد. زنجبیل همچنین ممکن است فشارخون را خیلی پایین بیاورد. در مطلبی که امروز در مجله دلتا برای شما تهیه کرده‌ایم، قرار است عوارض جانبی زنجبیل را در اختیار شما قرار دهیم و میزان توصیه شده برای مصرف زنجبیل را به شما بگوییم. برای اینکه از عوارض جانبی زنجبیل باخبر شوید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

باعث خون‌ریزی می‌شود

زنجبیل ممکن است منجر به خون‌ریزی شود. در حقیقت نه‌تنها گیاه زنجبیل، بلکه هر ترکیبی که حاوی آن باشد، این عارضه‌ جانبی را به همراه دارد. بعضی از متخصصان باور دارند که زنجبیل به علت دارا بودن خواص ضدپلاکت می‌تواند منجر به خو‌ن‌ریزی شود.

باعث اسهال می‌شود

اگر در مصرف زنجبیل زیاده‌روی کنید، به احتمال زیاد به اسهال مبتلا می‌شوید. جینجرول که ترکیب فعال اصلی موجود در زنجبیل محسوب می‌شود، سرعت عبور غذا از روده‌ را افزایش می‌دهد و منجر به اسهال می‌شود.

0000zanjebil 7 ضرر عجیب زنجبیل که همه باید بدانند!

منجر به ناراحتی معده می‌شود

اگر با شکم خالی زنحبیل مصرف کنید، به دستگاه گوارش شما فشار وارد می‌شود و دچار ناراحتی معده می‌شوید. باور بر این است که جینجرول موجود در زنجبیل که شبیه به کپسایسین است، معده را تحریک می‌کند و باعث می‌شود معده اسید بیش‌تری تولید کند.

سقط جنین 

اگرچه زنجبیل می‌تواند حالت تهوع را در دوران بارداری کاهش دهد، اما اگر در مصرف آن زیاده‌روی شود، با بعضی عوارض جانبی همراه خواهد بود. بعضی از متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف زنجبیل می‌تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد.

باعث گاز و نفخ می‌شود

یکی دیگر از عوارض جانبی زنحبیل، گاز و نفخ است. ممکن است با مصرف چای زنجبیل مشکلات گوارشی خفیفی را تجربه کنید. این نوشیدنی در بیش‌تر مواقع دستگاه گوارش فوقانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث گاز در دستگاه گوارش فوقانی می‌شود.

ممکن است منجر به تحریک دهان شود

زنجبیل ممکن است باعث سندرم آلرژی دهانی شود. این نوع آلرژی‌ در صورت حساسیت به بعضی از مواد غذایی رخ می‌دهد. حساسیت غذایی معمولا گوش‌ها، پوست و دهان را درگیر می‌کند. بعضی از افراد ممکن است بعد از مصرف زنجبیل دچار حساسیت شوند و دهان آن‌ها شروع به خاریدن کند.

کاهش شدید قندخون را به دنبال دارد

زنجبیل معمولا از طریق کاهش سطح قندخون به درمان دیابت کمک می‌کند، با این حال مصرف آن به همراه داروهای تجویز شده برای درمان دیابت ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. زنجبیل ممکن است اثربخشی این داروها را افزایش دهد و منجر به پایین آمدن شدید سطح قندخون یا هیپوگلیسمی شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با چای سبز سلامت خود را بیمه کنید!

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…