با این بیماری‌های عجیب تبدیل به قهرمان می‌شوید!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی اسم بیماری می‌آید همه به شرایط بد و نا‌خوشایند فکر می‌کنند. با این وجود بیماری‌هایی وجود دارند که در نگاه اول به شخص قدرت‌هایی خارق‌العاده می‌بخشند.
بیماری نادر

در جهان بیماری‌هایی وجود دارند که در نگاه اول به شخص قدرت‌هایی فرا‌‌انسانی می‌بخشند و خیلی‌ها آرزو می‌کنند که کاش این بیماری‌ها را در خود داشتند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با چند بیماری نادر آشنا کنیم که به شما قدرتی خواهد بخشید که تنها در فیلم‌های ابرقهرمانی خواهید دید.

حافظه باورنکردنی

بیش‌یادآوری یا Hyperthymesia شرایطی است که در آن شخص بسیاری از تجربیات گذشته زندگی خود را با جزئیاتی کامل و باورنکردنی به یاد می‌آورد. در جهان تنها ۶۰ نفر با چنین ویژگی وجود دارند که می‌توانند جزئیات کامل اتفاقات روزانه خود را بازگو کنند حتی روزهای دوران کودکی.

ربکا شاروک یک نویسنده استرالیایی است که به یاد دارد زمانی که تنها ۷ روز سن داشته است حوله‌ای صورتی رنگ دور او پیچیده شده بود. حافظه او بی‌نظیر است و هر کتابی که قبلا خوانده است را مو به مو بدون این که حتی یک کلمه را جا بیندازد از حفظ بازگو می‌کند.

حس نکردن درد

بی‌حسی مادرزادی یا Congenital analgesia حالتی است که در آن، شخص هیچ حس درد فیزیکی نخواهد داشت. این قدرت، سلامت روانی و ظاهر فرد را دچار مشکل نمی‌کند، تنها مشکل این است که فرد هیچ گونه دردی را احساس نمی‌کند. خطر این عارضه در این است که فرد مبتلا ممکن است متوجه بیماری‌ که عامل درد است نشود.

این عارضه در کودکان خطرناک خواهد بود، زیرا ممکن است بدون احساس درد در حین بازی به خود صدمه زده، به چشم خود آسیب وارد کرده، زبان خود را گاز گرفته و یا متوجه شکستگی در استخوان‌های خود نشوند.

توانایی در انجام هر کاری

سندروم ساوان یا ساوانتیسم (Savant syndrome) یک حالت بسیار خاص است که در افرادی که با ناهنجاری‌های عصبی رشدی مواجه هستند وجود دارد. برای مثال افراد اوتیسمی یا مبتلا به سندروم آسپرگر.

افراد دارای این عارضه معمولا استعداد بی‌نظیری در موسیقی، نقاشی، محاسبات ریاضی، نقشه کشی و یا ترسیم مدل‌های سه بعدی دارند.

بسیاری از افراد، ساوان‌ها را نابغه می‌نامند اما با وجود تمامی این استعدادها، چنین افرادی ممکن است دچار عقب ماندگی ذهنی یا هر گونه مشکل یادگیری دیگری نسبت به همسالان خود باشند.

بی‌حسی نسبت به سرما

علاوه بر این که برخی افراد هیچ احساس دردی ندارند، افرادی نیز وجود دارند که سرما را حس نمی‌کنند. برای مثال ویم هوف یک مرد هلندی است که سرماهای کشنده هیچ تاثیری بر روی او ندارد. وی به مدت ۱۲۰ دقیقه درون محفظه‌ای از یخ شناور ماند، بدون هیچ لباسی به قله مون‌بلان صعود کرد و حتی در آب رودخانه‌های یخ زده هم شنا کرده است.

نداشتن حس‌ترس

بیماری نادر ژنتیکی (Urbach-Wiethe) بیماری است که باعث می‌شود فرد هیچ ترسی نداشته باشد. تاکنون ۳۰۰ مورد از این بیماری نادر شناسایی شده‌ است و یک چهارم آن‌ها در آفریقای جنوبی بوده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اولین کسی که همرنگ جماعت شد، که بود؟ را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۵۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ق٫ظ

    کاش من حافظه باورنکردی داشتم .. اینجا توی ایران واسه کنکور فقط این مورد جواب میده

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۴۳ ق٫ظ

    • مهدی

      ۲۶ دی ۱۴۰۱ در ۳:۳۹ ق٫ظ

      سلام هیچ بیماری خوب نیست و شما نمیدونید که اگر حتی اون حافظه رو داشتید به نفعتون بود و اونموقع شاید ارزو داشتید که هیچوقت همه چیز رو بخاطر نمی اوردید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…