قبل و بعد از واکسن کرونا چه کنیم؟

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایمنی از راه واکسیناسیون به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری و کاهش عوارض آن است. این مصونیت کمک می‌کند در صورت مواجهه با ویروس، بدن فرد بتواند با ویروس مبارزه کند.
قبل از واکسن کرونا

در حال حاضر، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند. با این امر همه ما کم‌کم به زندگی عادی برمی‌گردیم. به هرحال بسیاری از افراد هنوز منتظر واکسن هستند. همه ما سوالات زیادی درباره این‌که قبل از واکسن کرونا چه کنیم داریم. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بگیرید.

زمان تزریق واکسن ناشتا نباشید

برای واکسن زدن، لازم است صبحانه یا میان‌وعده ساده‌ای مصرف کنید و شب قبل از واکسیناسیون نیز غذای سبک مانند سوپ‌مرغ، سبزی‌هایی مانند اسفناج، جعفری و کلم بروکلی میل کنید. این موضوع به‌ویژه در مورد افرادی که ترس از آم‍‍پول‌زدن دارند باید رعایت شود. مصرف شیر، میوه و تخم‌مرغ به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده قبل از تزریق واکسن توصیه می‌شود.

قبل از تزریق واکسن خواب کافی داشته باشید

شب قبل از واکسیناسیون خواب خوب و کافی داشته باشید. خواب کافی و آرام یکی از رازهای سلامت و طول‌عمر انسان است. همچنین نقش مهمی در آماده‌سازی سیستم‌ایمنی بدن و تقویت آن ایفا می‌کند. خواب خوب، آرام و پیوسته به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند. بنابراین به خواب کافی توجه لازم را داشته باشید.

قبل از واکسیناسیون از غذای سبک استفاده کنید 

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از واکسن کرونا درنظر داشته باشیم، استفاده از غذاهایی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در هنگام واکسن زدن است، همچنین شب قبل از واکسیناسیون غذای سبک مانند سوپ‌مرغ، سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، جعفری و کلم‌بروکلی میل کنید.

واکسیناسیون کرونا

بین خوردن شام و خوابیدن، فاصله زمانی دو ساعت را رعایت کنید

مصرف غذاهای ساده و سبک می‌تواند زمینه‌ساز یک خواب خوب باشد. سعی کنید بین مصرف شام و زمان خواب حدود دو ساعت فاصله باشد. همچنین مصرف یک لیوان شیر گرم به داشتن یک خواب راحت کمک می‌کند.

مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید 

قبل و بعد از واکسیناسیون مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید. تامین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن کووید-۱۹ بسیار مهم است. مصرف مایعات کافی نه‌تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می‌شود، بلکه از افت فشارخون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می‌کند.

از مصرف غذاهای شور و چرب خودداری کنید

مصرف فست‌فودها، غذاهای چرب، سنگین و پرنمک و همچنین تنقلات شور و نوشیدنی‌های خیلی شیرین موجب تضعیف سیستم‌ایمنی شده و زمینه را برای ابتلا به بیماری‌هایی از جمله کرونا فراهم می‌کند. توصیه می‌شود به منظور عملکرد بهتر سیستم‌ایمنی بدن، قبل و پس از واکسیناسیون از مصرف این‌گونه غذاها خودداری کنید.

عدم استفاده از موبایل 

سعی کنید از کار کردن با هرگونه دستگاه الکترونیکی مانند گوشی‌ همراه و کامپیوتر تا حد‌امکان پرهیز کنید. این کار موجب می‌شود بتوانید خواب راحت و عمیقی داشته باشید و بدن شما در آرامش کامل تا صبح استراحت کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با این دمنوش، سیستم‌ایمنی خود را تقویت کنید!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ب٫ظ

    خدا خیرتون بده. مثل همیشه عالی هستید. بهترین مجله خبری در دنیا شما هستید. مطالب حقوقی، پزشکی، اجتماعی ، بایدها و نباید ها، خانواده، دکوراسیون منزل و ….. همیشه بهترینه. انشاالله همیشه همینطور عالی پیشرفت کنید. از همتون ممنونم.

    پاسخ

  3. زهرا مشتاقی

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ب٫ظ

    با سلام و احترام. لطفا در مورد التهاب گوش وتبدارشدن گوش هم بنویسید

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

      با سپاس از شما همراه گرامی
      حتما از نظرات سازنده و پیشنهادات عالی شما در مطالب بعدی استفاده خواهیم کرد.

      پاسخ

    • منیژه

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

      سلام در مورد سرخ شدن چهره وخستگی بدن وکسل بودن ومفاصل بنویسید

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۵۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…