با آینه‌ها خانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آینه در دکوراسیون داخلی خانه معجزه می‌کند به‌گونه‌ای که بدون صرف کم‌ترین هزینه با نصب یک آینه قدی فضای خانه را می‌توانید بزرگ‌تر جلوه دهید.
آینه در دکوراسیون خانه

آینه در دکوراسیون خانه شما وسیله‌ای ساده، اما بسیار جادویی است. برای این‌که با جادوی آینه در طراحی داخلی بیشتر آشنا شده و بتوانید با استفاده از آن به فضایی فرح‌بخش‌تر و دلباز‌تر در فضای زندگی خود دست پیدا کنید، با مجله دلتا همراه باشید.

آینه‌های متحرک؛ بهترین انتخاب

وجود پنجره‌های بزرگ

معمولا پنجره‌های بزرگ باعث می‌شوند تا یک اتاق کوچک، بزرگ‌تر از آن‌چه که هست جلوه کند. اما اگر تنها یک پنجره در اتاق موردنظر شما وجود دارد، برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا، می‌توانید از آینه‌ها کمک بگیرید.

آینه در دکوراسیون خانه

از کاربردهای آینه در دکوراسیون خانه این استن که بر روی دیوار مقابل پنجره یک آینه بزرگ و قدی قرار دهید. این‌گونه نور موجود در اتاق دو برابر شده و هم‌چنین منظره بیرونی بر روی آینه بازتاب یافته و باعث می‌شود تا فضای اتاق دلبازتر و روشن‌تر جلوه کند.

استفاده از آینه‌های کوچک

ممکن است مکانی که کلکسیونی از اشیای تزئینی و یا تابلو‌های خود را در آن قرار داده‌اید، بسیار شلوغ و متراکم‌تر از آن‌چه که هست دیده شود. این در حالی است که قرار دادن آینه‌های کوچک و یا یک آینه بزرگ در میان آن‌ها، می‌تواند به بازتر شدن فضا کمک کند.

آینه در دکوراسیون خانه

اتاق خواب

اگر اتاق خوابی کوچک دارید، با نصب آینه بر روی دیوار پشت و یا مقابل تخت‌خواب می‌توانید به فضای موردنظر عمق ببخشید. اگر تخت‌خواب شما داری تاج‌تخت نیست، با نصب یک آینه در پشت تخت می‌توانید حس وجود تاج را ایجاد کنید.

اتاق خواب

اگر پشت تخت‌خواب شما جا ندارد و اگر از دیدن آینه در هنگام خواب اذیت نمی‌شوید، می‌توانید آن را بر روی دیوار مقابل تخت نصب کنید. این‌گونه حس عمق بیشتری در اتاق خواب شما ایجاد خواهد شد.

آشپزخانه

اگر آشپزخانه که یکی از پرکاربردترین مکان‌های خانه به‌شمار می‌رود دارای ابعاد کوچکی باشد، بر روی یکی از دیوارهای آشپزخانه یک آینه بزرگ نصب کنید. به‌جای استفاده از آینه‌‌های عمودی، آینه‌ای افقی را به‌کار ببرید.

آشپزخانه

برای این منظور دیواری که روی آن کابینت وجود نداشته باشد بهتر خواهد بود. فراموش نکنید که تنها یک آینه می‌تواند فضا را از آن‌چه که هست دلبازتر جلوه دهد، پس با استفاده از آینه‌های متعدد باعث شلوغ‌شدن فضا نشوید.

دیوار پشت مبل

نصب یک آینه قدی و بزرگ در پشت مبلمان نیز باعث می‌شود تا فضای کوچک، بزرگ‌تر و منظم‌تر جلوه کند. علاوه‌ براین، با بازتاب نور موجود نیز باعث روشن‌تر شدن و دلبازتر شدن مکان می‌شود. فراموش نکنید که هر چه آینه‌ای که به‌کار می‌برید بزرگ‌تر باشد، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

دیوار پشت مبل

استفاده از آینه‌های ثابت در طراحی داخلی

آینه در اتاق خواب

اگر فضایی اضافه در اتاق شما برای قراردادن یک آینه قدی وجود ندارد، می‌توانید از درب کمد لباس برای این منظور استفاده کنید. به‌جای این‌که تمام درب کمد را با آینه بپوشانید می‌توانید یک آینه کوچک‌تر نیز بر روی آن نصب کنید.

آینه در اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ایده جذاب برای تزیین خانه شما را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…