روش‌های خانگی خارق‌العاده برای درمان زخم‌معده!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زخم معده نه‌تنها باعث درد می‌شود، بلکه غذا خوردن را هم به تجربه‌ای ناخوشایند تبدیل می‌کند اما نگران نباشید، دلتا با راه‌کارهایی اساسی در کنار شما است!
درمان های خانگی زخم معده

اگر بعد از مصرف بعضی از مواد غذایی دچار معده درد و حالت تهوع می‌شوید، ممکن است به زخم معده مبتلا باشید. زخم معده منجر به بروز زخم‌های دردناک در پوشش معده می‌شود. مطلب امروز بخش سلامتی مجله دلتا را به زخم معده اختصاص داده‌ایم و قصد داریم شما را با درمان های خانگی زخم معده آشنا کنیم. تا پایان مطلب در کنار ما باشید.

جوش‌شیرین و سرکه‌ سیب

شواهد عنوان می‌کنند که جوش‌شیرین به برگرداندن سطح PH معده به حالت اولیه کمک می‌کند. سرکه‌ سیب هم به‌دلیل اینکه خواص تسکین‌دهنده‌ درد دارد، در درمان زخم معده مفید است. ترکیب جوش‌شیرین و سرکه‌ سیب ممکن است به بهبود زخم معده کمک کند.

عسل

عسل حاوی آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است که به توانایی خود در تولید هیدروژن پراکسید شناخته می‌شود. این موضوع ممکن است به مبارزه با باکتری‌های ایجادکننده‌ زخم معده کمک کند.

درمان زخم معده

سیر

سیر حاوی ترکیبی به نام آلیسین است. این ترکیب خواص ضدمیکروبی قوی دارد و به همین دلیل با «هلیکوباکتر پیلوری» مبارزه می‌کند که نوعی باکتری‌ است که زخم معده‌ را تحریک می‌کند.

زنجبیل

نشان داده شده که زنجبیل اثرات محافظت‌کننده و پیشگیرانه‌ای روی زخم معده دارد و شدت این عارضه را کاهش می‌دهد. به‌ همین‌ دلیل است که این نوع ادویه ممکن است به درمان علائم ایجاد شده در اثر زخم معده کمک کند.

زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که نشان داده شده خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. این موضوع ممکن است در پیش‌گیری و درمان زخم معده مفید باشد.

موز

موز خام حاوی ترکیباتی مثل پکتین است که مقاومت مخاطی معده را زیاد می‌کند. این موضوع ممکن است به درمان زخم معده و علائم آن کمک کند.

چای سبز

حتما درباره‌ خواص چای سبز زیاده شنیده‌اید. چای سبز حاوی نوعی پلی‌فنول به نام اپی‌گالوکاتچین گالات (EGCG) است که خواص ضدسرطانی دارد. چای سبز ممکن است به فرآیند درمان این زخم سرعت ببخشد.

کلم

کلم یکی از بهترین ترکیبات برای درمان زخم معده به‌شمار می‌رود. این ماده‌ غذایی منبع غنی نوعی اسید آمینه به‌نام گلوتامین به‌شمار می‌رود. این ترکیب به تغذیه و ترمیم پوشش معده و روده کمک می‌کند که به‌خاطر زخم‌‌ها آسیب دیده است. گلوتامین همچنین حاوی فاکتور ضدزخم گوارشی است که شاید به فرآیند بهبودی زخم معده سرعت دهد.

ویتامین E

ویتامین E خواص ضدزخم دارد. علت این موضوع احتمالا افزایش سنتز گلوتاتیون و پروستاگلاندین توسط این ویتامین است. ویتامین E به‌دلیل ذکر شده اثرات منفی زخم معده را به حداقل می‌رساند.

شیرین‌بیان

شیرین‌بیان هم یکی از ترکیبات معروف برای درمان فوری زخم معده محسوب می‌شود. تحقیقات علمی نشان می‌دهند که شیرین‌بیان اثرات محافظت‌کننده‌ای روی زخم‌‌ها دارد و ترشح مخاط معده را افزایش می‌دهد. این موضوع ممکن است به درمان زخم معده کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۷ خوراکی معجزه‌آسا برای درمان یبوست!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…