کره شمالی، منزوی‌ترین و عجیب‌ترین کشور جهان!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کره شمالی را جزو دیکتاتورترین کشورهای جهان می‌دانند. سفر به این کشور ممکن است تایید و یا کمک به یک رژیم سرکوب‌گر تلقی شود، ولی به هر حال فرصتی است برای آشنایی با منزوی‌ترین، مخوف‌ترین و اسرارآمیزترین کشور جهان معاصر.
کره شمالی

همانطور که حتما می‌دانید، کره شمالی یکی از منزوی‌ترین و کم‌بازدیدترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود. بسیاری می‌گویند این کشور بسیار مرموز بوده و در زمان، گم شده است. برای آشنایی بیشتر با این کشور عجیب با مجله دلتا همراه باشید.

کره شمالی

کره شمالی

کره شمالی شاید در ابتدا به‌عنوان یکی از کشورهای شرق آسیا و از کشورهای پیشرفته‌ای مانند ژاپن، کره جنوبی، مالزی و یا سنگاپور به‌نظر بیاید، ولی هیچ شباهتی به این کشورها ندارد و بیشتر کشور جهان‌سومی با قوانین سخت‌گیرانه و به‌شدت مشکل‌ساز است!

جنگ کره در سال ۱۹۵۳ پایان یافت و از آن زمان، شبه‌جزیره کره توسط یک منطقه غیرنظامی تقسیم شد و جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی) و جمهوری کره (کره جنوبی) را از هم جدا کرد.

کره جنوبی

نکات مهمی که باید پیش از سفر به کره شمالی بدانید:

۱. اوضاع سیاسی کره شمالی

در حالی که صلح بر اساس توافقنامه آتش‌بس برقرار است، دو کره هنوز از نظر فنی در جنگ هستند و روابط بین دو کره بشدت متشنج است. کره شمالی یک کشور کمونیست است. به‌راحتی می‌توانید تصور کنید که شما همیشه تحت‌نظر خواهید بود.

اوضاع سیاسی کره شمالی

پرسنل امنیتی دولت کره شمالی از نزدیک فعالیت‌ها و گفتگوهای خارجی‌ها را رصد می‌کنند. اتاق‌های هتل، تلفن‌ها و دستگاه‌های نمابر ممکن است تحت نظارت قرار گیرند و وسایل شخصی در اتاقهای هتل ممکن است جستجو شود.

۲. جهانگردی در کره شمالی

جهانگردی در کره شمالی به هیچ کجای دنیا شبیه نیست! هر حرکتی توسط دولت کنترل، تماشا و بادقت برنامه‌ریزی می‌شود. بیشتر تورها، در نهایت توسط شرکت مسافرتی بین‌المللی کره اداره می‌شوند و راهنمایان آن‌ها هستند که شما را به اطراف نشان می‌دهند. هر تصوری از سفرهای مستقل، ماجراجویی یا انفرادی را فراموش کنید.

جهانگردی در کره شمالی

۳. کنترل کامل

وقتی وارد کره شمالی می‌شوید، راهنمای شما پاسپورت شما را می‌گیرد و به‌دلایل امنیتی آن را نگه می‌دارد. اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما مناسب به‌نظر می‌رسد و با رایج‌ترین گذرنامه‌های کشور شما تفاوتی ندارد. همچنین، مقامات مرزی بطور معمول هنگام ورود تلفن‌های همراه بازدیدکنندگان را ضبط می‌کنند و تلفن را فقط هنگام عزیمت برمی‌گردانند!

منزوی ترین کشور جهان

۴. رهبر را گرامی بدارید!

از گروه‌های تور درخواست می‌شود هنگام بازدید از بناهای تاریخی با اهمیت ملی در مقابل مجسمه‌های کیم ایل سونگ بطور جدی تعظیم کنند و گل بگذارند. همیشه با احترام در مورد تصاویر رهبران کره شمالی رفتار کنید.

قوانین محلی در کره شمالی

هرگونه فعالیت غیرمجاز می‌تواند به‌عنوان تلاشی برای جاسوسی تلقی شود. اگر بدون مجوز رسمی صریح و بدون سرپرست سفر کنید، یا هرگونه تلاش برای گفتگو با شهروندان، جرم تلقی می‌شود. همیشه با یک راهنما همراه باشید و هرگز برای جلب توجه مقامات محلی به‌ سمت خود کاری انجام ندهید.

کم‌بازدیدترین کشور

مقامات کره شمالی ممکن است شما را به دلیل معاملات غیر مجاز ارز یا خرید در فروشگاه‌هایی که برای خارجی‌ها تعیین نشده است، جریمه یا دستگیر کنند.

هرگونه سفر مستقل به کره شمالی را فراموش کنید. تنها درصورتی که با تور باشید، می‌توانید بروید و هر چیز دیگری جاسوسی محسوب می‌شود! احتمالاً کنجکاوی زیاد می‌تواند برای شما باعث دردسر شود و اگر سوالات زیادی بپرسید یا از مسیر معمول تور خارج شوید، ممکن است از کشور اخراج شوید.

قوانین محلی در کره شمالی

عکس نگیرید! مگر اینکه به شما گفته شود که می‌توانید. مقامات دولت ممکن است گرفتن تصاویر غیر مجاز، ضبط با دوربین‌ها و فیلمبرداری را جاسوسی بدانند.

هنوز هم کره شمالی کشوری جذاب و کاملاً بی‌نظیر است و شما ممکن است کنجکاو باشید که سفر به این مکان را تجربه کنید. فقط باید یاد بگیرید که تمام قوانین را دقیق دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ارزان‌ترین کشورهای قاره آسیا برای سفرهای هیجان‌انگیز را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…