خواص خارق‌العاده آلو سیاه که شما رو شوکه می‌کند!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلو میوه‌ای با طعم ملس و شیرین، آب‌دار و خوش‌مزه است که خواص فراوانی برای سلامتی دارد که دانستن این خواص خالی از لطف نیست.
خواص آلو سیاه

آلو یکی از میوه‌های تابستانی است که مواد مغذی زیادی از جمله فیبر و آنتی‌اکسیدان دارد. می‌توانید از خواص آلو برای درمان یبوست، دیابت و حتی پیش‌گیری از بیماری قلبی و سرطان بهره ببرید. در مطلبی که امروز برای شما در نظر گرفته‌ایم، قرار است شما را با خواص آلو سیاه آشنا کنیم. پس با مجله دلتا همراه باشید.

درمان یبوست

آلو غنی از فیبر بوده و در درمان یبوست مفید است. ترکیبات پلی‌فنولی موجود در آلو اثرات ملین دارند. آلوی خشک به بهبود تعداد دفعات دفع مدفوع و غلظت آن کمک می‌کند. مصرف منظم آلو می‌تواند غلظت مدفوع را بهبود دهد. کاروتنوئیدها و پلی‌فنول‌های منحصربه‌فرد موجود در آلو ممکن است هضم را تحریک کنند. هرچند به مطالعات بیش‌تری در این زمینه نیاز است.

آلو سیاه

درمان دیابت 

درمان دیابت را هم می‌توانیم در فهرست خواص آلو جای دهیم. ترکیبات بیواکتیو مختلف موجود در این میوه‌ تابستانی نقش مهمی در این زمینه دارند. ترکیبات بیواکتیو موجود در آلو شامل سوربیتول، اسید کوینیک، مس و پتاسیم می‌شود. این مواد مغذی به کاهش احتمال ابتلا به دیابت کمک می‌‌کنند.

پیش‌گیری از سرطان

یکی دیگر از خواص آلو سیاه پیش‌گیری از سرطان است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که فیبر و پلی‌فنول‌های موجود در آلوی خشک شده می‌توانند به کاهش عوامل خطر سرطان روده‌ بزرگ کمک کنند. در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده که عصاره‌ آلو حتی تهاجمی‌ترین انواع سلول‌های سرطان سینه را از بین می‌برد.

محافظت از قلب

آلوی تازه یا خشک می‌تواند فشار خون بالا را کنترل کند و از این طریق در محافظت از سلامت قلب تاثیرگذار باشد. در یک مطالعه نشان داده شد سطح فشار خون افرادی که آب آلو یا آلو مصرف کردند، در مقایسه با دیگران کم‌تر بود. یک مطالعه‌ دیگر به این نتیجه رسید که مصرف منظم آلو می‌تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

فواید آلو سیاه

بهبود سلامت استخوان‌ها 

بین مصرف آلوی خشک و کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان ارتباط وجود دارد. آلو یکی از مفیدترین میوه‌ها برای پیش‌گیری از پوکی استخوان به‌شمار می‌رود. آلو تراکم توده‌ استخوانی را افزایش می‌دهد.

غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها

آلوی تازه و خشک غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که در کاهش التهاب و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد مفید هستند. این میوه به‌طور ویژه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنولی است که اثرات مثبتی روی سلامت استخوان‌ها دارند‌ و ممکن است خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهند.

آیا خوردن آلو عوارض جانبی دارد؟

اگرچه آلو عوارض جانبی زیادی ندارد، با این حال بعضی از عوارض جانبی احتمالی آن را در ادامه بررسی می‌کنیم.

سنگ کلیه

آلو سطح PH ادرار را کاهش می‌دهد. این موضوع ممکن است به‌طور بالقوه منجر به سنگ کلیه شود. افرادی که سابقه‌ سنگ کلیه دارند، باید از مصرف آلو خودداری کنند. هرچند به تحقیقات بیش‌تری در این زمینه نیاز است. اگر دچار سنگ کلیه هستید، توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آلو با پزشک مشورت کنید.

یبوست

سوربیتول موجود در آلو ممکن است منجر به نفخ شود. آلو حاوی فیبر است و در صورتی که در خوردن آن زیاده‌روی کنید، ممکن است دچار شوید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص خارق‌العاده گرمک که کم‌تر کسی می‌داند!

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۱۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۰۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…