دریاچه ترسناکی که پناهگاه شیطان است!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در کشور روسیه مناطقی وجود دارد که هم به‌دلیل جاذبه‌ها و شگفتی‌های طبیعی و هم به‌دلیل نقل افسانه‌ها و باورهای عجیب و حیرت‌آور بومیان، جزو جاذبه‌های گردشگری وحشت شده‌اند. یکی از این مناطق عجیب دریاچه شیطان است.
دریاچه شیطان

دریاچه شیطان یکی از مناطق غیرطبیعی و ترسناک در روسیه است که با انبوهی از گیاهان که بصورت جزیره‌هایی بر روی آب هستند، پوشیده شده است. از این دریاچه صدایی همهمه‌گونه به‌گوش می‌رسد که بومیان منطقه به‌شدت از آن واهمه دارند و دریاچه را شوم می‌دانند. برای آشنایی بیشتر با این دریاچه ترسناک با مجله دلتا همراه شوید.

دریاچه شیطان

دریاچه شیطان مسکو

دریاچه شیطان در منطقه اورزوم، در ۷۷۲ کیلومتری مسکو واقع شده است. این دریاچه بیضی‌شکل محصور شده توسط جنگل‌های زیبا، مکان مورد علاقه بومی‌ها نیست. آن‌ها در این دریاچه، نه ماهیگیری می‌کنند و نه شنا، زیرا این دریاچه از نظرشان شوم است.

ویژگی متمایز و مشخص این دریاچه این است که جزایر کوچک پوشیده شده از علف و درخت، روی سطح دریاچه پراکنده شده‌اند. ویژگی دیگری که سبب شیطانی‌شدن نام آن شده، وجود فواره‌های کوچک آب است که از زیر دریاچه بالا می‌آیند و صدای همهمه‌ این فواره‌ها حتی در دورترین نقاط جنگل به‌گوش می‌رسد.

دریاچه شیطان مسکو

داستان دریاچه ترسناک روسیه

بومی‌ها می‌گویند در زمان‌های قدیم در این مکان یک جنگ بزرگ بین دو قبیله رخ داده است. یکی از قبایل، خدایان خوب را می‌پرستیدند اما دشمنان آنها به پرستش روح شیطان مشغول بودند که انسان‌های خوب را فریب می‌داد و آن‌ها را به خودکشی‌کردن تشویق می‌کرد.

اشک‌های بی‌پایان زنان و کودکان افرادی که خودکشی کردند، باعث شد که این دریاچه شکل بگیرد و تبدیل به پناهگاهی برای زندگی شیطان در زیر آب‌ها شود. آن‌ها بر این باورند که دریاچه پناهگاهی برای شیطان زیر آب شده است و فواره‌ها هم توسط شیطان ایجاد می‌شود. بنابراین کسی جرات شناکردن در آنجا را ندارد.

دریاچه ترسناک روسیه

دلایل علمی پدیده عجیب دریاچه شیطان

طبق نظرات علمی، ته دریاچه دارای سوراخ‌ها، کانال‌ها و غارهای فراوانی است و زیر آن‌ها آب با شدت در حال جریان است. با گذر زمان بخشی از گل ولای‌های انتهای دریاچه فرو ریخته است و در نتیجه سبب مسدود شدن این کانال‌ها و افزایش فشار آب شده است.

گاهی این کانال‌ها، ناگهان در اثر فشار آب باز می‌شوند و فواره‌هایی به‌وجود می‌آورند که به سطح دریاچه می‌رسد و تا ارتفاع ۱۰متر، به بالا پرتاب می‌شود. اغلب اوقات سطح آب صرفا در نواحی تصادفی دریاچه قل‌قل می‌کند و صدای همهمه‌‌مانند ایجاد می‌شود. این رویداد بیشتر در طول بهار که یخ‌های دریاچه آب می‌شوند و همینطور بعد از باران‌های سیل‌آسا رخ می‌دهد.

دلایل علمی پدیده عجیب در روسیه

دریاچه ترسناک روسیه جاذبه پردرآمد گردشگری

در قرن ۱۹ میلادی یک مزرعه‌دار بومی به نام آقای موسولوف متوجه شد که اهالی روستا به صورت غیرقانونی در جنگل‌های متعلق به او در حال شکستن درختان هستند. او به جای جریمه‌کردن روستایی‌ها دستور داد تا هر کدام از متخلفین را با یک قایق به مرکز دریاچه ببرند و آن‌ها را وادار کنند که تا ساحل دریاچه شنا کنند.

گفته می‌شود که این مجازات، شکستن غیرقانونی درختان را به‌سرعت متوقف کرد، زیرا بومی‌ها به‌شدت از این دریاچه وحشت داشتند. البته از آن زمان به‌بعد، روس‌ها شجاع‌تر شده‌اند و امروزه این دریاچه معروف، یکی از مکان‌های مافوق طبیعی در روسیه برای گردشگری و به ‌ویژه ماهی‌گیری است.

این مکان‌ مافوق طبیعی، سبب ایجاد جذابیت‌های اسرارآمیزی برای روسیه شده است و سالانه درآمد زیادی را از ناحیه‌ جذب گردشگر، نصیب دولت‌ روسیه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گورستان عروسک‌ها، ترسناک‌ترین منطقه توریستی را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ب٫ظ

  2. زینب سلیمانی

    ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۳۸ ق٫ظ

    اصلا بهش نمی خوره پناهگاه شیطان باشه خیلی هم قشنگه من هنوز نخوندم اما چرا پناهگاه شیطان

    پاسخ

    • ریحانه آهن کار

      ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

      سلام
      سئاسگزارم از همراهی شما
      مطلب رو که بخونید توضیح داده و کاملا متوجه میشید چرا میگن ئناهگاه شیطان ؟

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…