قلب شگفت‌انگیز هیدرولیکی، درمان قطعی بیماری‌های قلبی!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اساس کار این قلب مصنوعی، شبیه پمپ‌های هیدرولیکی است که در تجهیزات سنگین به‌کار می‌روند.
قلب مصنوعی

قلب مصنوعی، یک دستگاه مکانیکی است که برای کمک و بهبود عملکرد قلب، به‌جای قلب از کار‌افتاده پیوند داده می‌شود. به‌تازگی، یک شرکت فرانسوی، نوعی قلب مصنوعی ساخته است که با به جریان انداختن مایع هیدرولیک، خون را پمپاژ کرده و بیماران مبتلا به نارسایی‌‌های‌قلبی را از مرگ نجات می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره این قلب مصنوعی بیشتر بدانید.

قلب مصنوعی هیدرولیکی

این قلب مصنوعی، تقریبا سه برابر یک قلب معمولی وزن دارد. در این قلب، دو بطن وجود دارد، یکی برای پمپاژ خون و دیگری برای مایع هیدرولیک، که توسط غشا از یکدیگر جدا می‌شوند.

مایع هیدرولیک با استفاده از پمپ موتوردار وارد قلب شده و با حرکت دادن غشا، جریان خون را امکان‌پذیر می‌کند. قطعات الکترونیکی، سنسورها و ریزپردازنده‌ها بطور خودکار، جریان خون را بسته و پمپاژ خون را مطابق فعالیت‌های بیمار، تنظیم می‌کنند.

بیمار برای استفاده از این قلب مصنوعی باید کیسه عملگر هیدرولیک یا اکچویتور (actuator)، باتری یون-لیتیوم و کنترلر را با خود حمل کند.

پمپاژ خون

شرکت مذکور، اضافه می‌کند که این قلب مصنوعی هیدرولیکی راهکاری طولانی مدت برای درمان مشکل نارسایی قلبی است که راه‌های درمانی موثر بسیار کمی برای آن، از جمله پیوند قلب وجود دارد.

قلب انسان روزانه حدود ۲۰۰۰ گالن خون پمپاژ می‌کند. به شرایطی که در آن پمپاژ قلب نا‌کارآمد است، نارسایی قلبی گفته می‌شود. نارسایی‌های قلبی، بزرگ‌ترین عامل مرگ و میر در دنیا است.

قلب مصنوعی مورد بحث، دسامبر ۲۰۲۰ نشان CE را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است که نشان می‌دهد مطابق با استانداردهای ایمنی و بهداشتی ساخته شده است و قرار است از سه ماه دوم سال جاری میلادی در آلمان و فرانسه عرضه شود.

این دستگاه، با داشتن قابلیت‌هایی مثل ضربان، خودتنظیمی و سازگاری با خون، مثل یک قلب واقعی عمل می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اختراعات خلاقانه‌ای که در آینده جهان را تکان می‌دهند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  2. من ماشاالله ابراهیمی

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…