بهترین رنگ برای دیوار اتاق پذیرایی

۹
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای بدون تردید اتاق پذیرایی آن است. عموما از اتاق پذیرایی برای مهمانی‌های رسمی استفاده شده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
بهترین رنگ دیوار پذیرایی

اتاق پذیرایی برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی فضایی بوده که بیش‌تر مختص مهمانی‌ها است. ولی آن‌چه که می‌خواهیم در مورد دکوراسیون اتاق پذیرایی بدانیم فارغ از سبک زندگی و نگاه به کاربرد اتاق پذیرایی است. این‌بار بیش‌تر به زیبایی‌شناسی رنگ‌ها و تاثیر هر یک بر فضای اتاق پذیرایی پرداخته می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی برای انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی مطرح می‌شود.

رنگ سفید برای دیوار پذیرایی

رنگ سفید خصوصا برای اتاق پذیرایی کوچک و یا کم‌نور انتخاب هوشمندانه‌ای است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات انتخاب رنگ سفید برای دیوار اتاق پذیرایی این است که حسابی دست شما برای انتخاب رنگ مبلمان و سایر وسایل باز است.

به‌عنوان مثال در همین نمونه اتاق پذیرایی در تصویر زیر، رنگ مبلمان روشن بوده و در طیف رنگی کرم و سبز است و ترکیب بسیار شیکی با دیوارهای یک‌پارچه سفید ایجاد کرده است. بهترین رنگ دیوار پذیرایی

رنگ آبی برای دیوار پذیرایی

رنگ آرامش‌بخش و زیبای آبی می‌تواند بهترین رنگ دیوار پذیرایی باشد. در این حالت می‌توان به یک‌دست‌شدن کل فضا و انتخاب مبلمان آبی هم فکر کرد.

در این‌جا پرداختن به این نکته ضروری است که وقتی از هر رنگی به‌عنوان مثال همین آبی صحبت می‌کنیم، طیف رنگی بسیار وسیعی را شامل می‌شود که از رنگ ملایم آبی آسمانی تا رنگ آبی کلاسیک است.

بهترین رنگ دیوار پذیرایی

رنگ طوسی برای دیوار پذیرایی

رنگ طوسی رنگی سرد و خنثی است. اکثر افراد آن را برای اتاق پذیرایی، نمی‌پسندند. ولی واقعیت این است که رنگ طوسی بسیار حرفه‌ای است و با کاربرد ماهرانه آن می‌توان فضایی منحصربه‌فرد و زیبا خلق کرد.

رنگ طوسی در پذیرایی

در ایده چیدمان و ترکیب رنگی اتاق پذیرایی در تصویر بالا ببینید که چطور رنگ گرم کرم در کنار رنگ طوسی روشن دیوارها و طوسی تیره میز و پنجره‌ها، ترکیبی چشم‌گیر و ملیح را ایجاد کرده است.

رنگ کرم و قهوه‌ای برای دیوار پذیرایی

در این ایده رنگ اتاق پذیرایی می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که رنگ دوم را می‌توان با انتخاب متریال متفاوت به دیوارها اضافه کرد. مانند این فضا که با انتخاب آجر و چوب، رنگ‌های گرم و طیف قهوه‌ای به دیوارهای کرم رنگ اضافه شده‌اند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب دکور خانه شما این وسیله را کم دارد سر بزنید.

رنگ کرم و قهوه ای در چیدمان

رنگ زرشکی برای دیوار پذیرایی

به‌طور کلی رنگ‌های تیره برای اتاق پذیرایی جلوه بصری فوق العاده بالایی ایجاد می‌کنند. ولی به‌همان‌اندازه که رنگ تیره می‌تواند جلوه فضا را زیاد کند، در صورت انتخاب نادرست طیف و ترکیب رنگی با مبلمان و سایر وسایل در اتاق پذیرایی، می‌تواند فضایی خفه و دل‌گیر به‌وجود آورد.

رنگ زرشکی در چیدمان

رنگ سبز برای دیوار پذیرایی

رنگ سبز نماد هماهنگی و حیات است و از آن‌جا که بازتابی از رنگ‌های طبیعت است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ دیوار اتاق پذیرایی است. اگر فضا یا شرایط لازم برای نگه‌داری گل و گیاه خانگی را ندارید، دیوارهای سبز می‌توانند زندگی را وارد فضا کنند. رنگ سبز برای اتاق پذیرایی، گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که رنگ‌های خنثی را خیلی کسل‌کننده می‌دانند.

رنگ سبز در چیدمان اتاق

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پرده‌ها هرگز مناسب خانه شما نیستند! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. علی محمودی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۰۰ ب٫ظ

    اطلاعات خوبی درموردانتخاب رنگ برای اطاقهابود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۱۰ ق٫ظ

    سلام ممنون ازمطالبتون ومنتظرمطالب جدیدتری هستم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

      سلام
      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…