۷ خوراکی معجزه‌آسا برای درمان یبوست!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه ما در طول زندگی خود، حداقل ۱ بار دچار یبوست شده‌ایم. عوامل مختلفی می‌توانند منجر به یبوست شوند. برای درمان یبوست باید فیبر بیشتری مصرف کنید.
مواد غذایی برای درمان یبوست

تقریبا ۱۴ درصد از افراد در دوره‌ای یبوست مزمن را تجربه می‌کنند. نوع و شدت این عارضه می‌تواند در افراد مختلف باشد. بعضی از افراد به‌ندرت دچار یبوست می‌شوند، در حالی که افراد دیگر بیش‌تر این عارضه را تجربه می‌کنند. بعضی از مواد غذایی برای درمان یبوست مفید هستند و باید آن‌ها را مصرف کنید. ما در این مطلب تصمیم داریم بهترین مواد غذایی برای درمان یبوست را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

درمان یبوست

آلوبخارا

از آلوبخارا به‌عنوان درمان طبیعی یبوست استفاده می‌شود. این ماده‌ غذایی حاوی فیبر زیادی است. به‌طوری‌ که ۲۸ گرم (تقریبا سه عدد) از آن حاوی ۲ گرم فیبر است. این یعنی با خوردن این میزان از آلوبخارا ۸ درصد از نیاز روزانه‌ بدن شما به فیبر برطرف خواهد شد.

سیب

یکی دیگر از مواد غذایی برای درمان یبوست سیب است. سیب سرشار از فیبر است. در واقع یک عدد سیب متوسط با پوست، دارای ۴.۴ گرم فیبر است و این یعنی با خوردن آن ۱۷ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به فیبر تامین می‌شود.

گلابی

گلابی یکی دیگر از میوه‌هایی است که فیبر زیادی دارد. به‌طوری‌ که یک عدد گلابی متوسط (تقریبا ۱۷۸ گرم) حاوی ۵.۵ گرم فیبر است. این یعنی با خوردن آن ۲۲ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به فیبر برطرف خواهد شد.

انجیر

خوردن انجیر روش خوبی برای افزایش فیبر مصرفی و درمان یبوست است. یک عدد انجیر خام متوسط حاوی ۱.۶ گرم فیبر است. علاوه‌بر این، نصف فنجان انجیر خشک شده ۷.۳ گرم فیبر دارد، که این یعنی با خوردن آن، ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به فیبر برطرف می‌شود.

اسفناج و سایر سبزیجات

سبزیجات مانند اسفناج و کلم بروکلی نه تنها سرشار از فیبر هستند، بلکه منابع خوبی از ویتامین C، فولات و ویتامین K نیز به‌شمار می‌روند. این سبزیجات وزن و حجم مدفوع را افزایش می‌دهند و از این طریق، به حرکت راحت مدفوع از روده کمک می‌کنند.

لوبیا، نخود و عدس

لوبیا، نخود و عدس که جزو حبوبات هستند، از منابع ارزان فیبر به‌شمار می‌روند. یک فنجان لوبیا سفید حاوی ۱۹.۱ گرم فیبر است و تقریبا ۸۰ درصد فیبر مورد نیاز بدن در روز را تامین می‌کند. علاوه بر این نصف فنجان (۹۹ گرم) عدس پخته، ۷.۸ گرم فیبر دارد و ۳۳ درصد از نیاز روزانه‌ شما به فیبر را برطرف می‌کند. می‌توانید حبوبات ذکر شده را به سالاد اضافه کنید یا با آن‌ها سوپ‌ها و غذاهای مختلف درست کنید.

رژیم غذایی برای درمان یبوست

تخم کتان

قرن‌ها است که از تخم کتان به‌عنوان داروی سنتی یبوست استفاده می‌شود. تخم کتان علاوه‌بر این‌که خواص متعددی برای سلامتی دارد، غنی از فیبر محلول و نامحلول است و به همین دلیل برای کمک به دستگاه گوارش یک گزینه‌ ایده‌آل به حساب می‌آید. یک قاشق غذاخوری (۱۰ گرم) از تخم کتان سبوس‌دار دارای ۲.۸ گرم فیبر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند معجزه مصرف آب‌گرم و لیموترش به صورت ناشتا!

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما، مطالب خیلی آموزنده است

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…