شیک‌ترین چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای همه ما نوع چیدمان مبلمان جلوی تلویزیون اهمیت زیادی دارد و ترجیح می‌دهیم این کار را اصولی و به بهترین نحو انجام دهیم. با ما همراه باشید.
چیدمان مبل راحتی

اکثر افراد، چیدمان اتاق نشیمن را با درنظرگرفتن تلویزیون طراحی می‌کنند. دکوراسیون اتاق نشیمن عملکردهای مختلفی دارد و در عین حال هر خانه‌ای چیدمان متفاوتی از نظر شکل و اندازه می‌تواند داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌هایی برای چیدمان مبل راحتی در نشیمن می‌پردازیم.

از فضای پشت مبل خود استفاده کنید

یک اتاق نشیمن داریم که ورودی به آن باز می‌شود و افراد دائما در حال تردد از آن هستند. برای چیدمان مبل راحتی در نشیمن، مبل راحتی را در کنار دیوار قرار داده و تلویزیون را در مقابل دیوار دیگر قرار دهید. حتی می‌توانید مبلمان را در وسط دیوار نیز بگذارید.

در این حالت قسمت پشت مبل مثل یک دیوار کوتاه عمل می‌کند و راهرویی تشکیل می‌دهد که می‌تواند مسیر تعریف شده‌ای برای تردد باشد. می‌توانید مبل‌هایی با تکیه‌گاه کوتاه خریداری کرده و مبل‌های تکی را حتی مقابل تلویزیون قرار دهید.

چیدمان مبل راحتی

از مبل تکی گردان استفاده کنید

در اتاق نشیمن در تصویر زیر، تلویزیون و شومینه را با هم داریم. چطور می‌توان از هر دو فضا بهترین استفاده را کرد؟ به‌جای این‌که مبل خود را تنها رو به شومینه بچینید و یا صرفا رو به تلویزیون باشد، می‌توانید از صندلی یا مبل تکی گردان، که این روزها جزو ترندهای دکوراسیون هم هستند، استفاده کنید.

چالش چیدمان مبل جلوی تلویزیون 

در یک سالن بزرگ، فضاسازی‌های مختلف داشته باشید

برای چیدمان فضای نشیمن و تماشای تلویزیون در یک سالن مستطیلی، بزرگ و باز چه راه‌کاری وجود دارد؟ با نحوه چیدمان و تنظیم زاویه مبل‌ها نسبت به هم، یک سالن مستطیلی را به دو بخش تقسیم کنید. می‌توانید یک فضای رسمی و یک فضای دنج و خودمانی برای تماشای تلویزیون درنظر بگیرید. یک روش عالی برای جداسازی دو فضا، استفاده از فرش‌های مختلف است.

چیدمان مبل جلوی تلویزیون

خلاق باشید و از گوشه و کنار فضا استفاده کنید

در نمونه زیر یک اتاق نشیمن با پنجره‌های زیاد وجود دارد و تقریبا هیچ بخش مناسبی برای قرار دادن تلویزیون موجود نیست. استفاده از گوشه‌هایی هر چند کوچک، می‌تواند یک ایده عالی برای اتاق‌هایی باشد که مکان مشخص و مناسبی برای تلویزیون ندارند.

جانمایی تلویزیون در نشیمن

از مبل راحتی، برای تقسیم فضا استفاده کنید

تصور کنید که یک فضا با پلان باز برای چندین عملکرد مانند فضای غذاخوری، زندگی و مطالعه دارید. استفاده از کاناپه برای تقسیم یک فضای باز، ایده‌ای عالی و آسان است. به‌عنوان مثال در تصویر زیر کاناپه در وسط اتاق شناور بوده و روبه‌روی تنها دیواری است که می‌توان تلویزیون را روی آن قرار داد.

در واقع این چیدمان بهترین حالت بوده چرا که در غیر این‌صورت تلویزیون یا روبه‌روی پنجره بوده یا پشت به پنجره قرار می‌گیرد که در هر دو حالت تماشای تلویزیون را آزاردهنده می‌کند.

مبل راحتی برای تقسیم فضا

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای چیدمان در آپارتمان کوچک را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…