دکوراسیون رنگارنگ و شاد ، رویایی دست‌یافتنی (بخش دوم)

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن یک دکوراسیون رنگارنگ و شاد خواسته بسیاری از افراد است که فقط به دلیل عدم شناخت رنگ‌ها و ترس از به کاربردن رنگ‌های تند و شاد، از آن استفاده نمی‌کنند. این مطلب در جهت کمک به تمام افرادی است که خواستار دکوراسیونی شاد هستند.
تغییر دکوراسیون منزل

در قسمت قبل با برخی از شیوه‌های طراحی دکوراسیون رنگارنگ و شاد آشنا شدیم. در این بخش به ادامه معرفی شیوه‌های دیگر می‌پردازیم.

ترکیب‌بندی درست

tarkib bandi dorost دکوراسیون رنگارنگ و شاد ، رویایی دست‌یافتنی (بخش دوم)

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ بیشتر مردم به استفاده از رنگ سفید (غالباً در کنار رنگ سیاه) در ترکیب‌بندی دکوراسیون داخلی علاقه دارند. اما اگر می‌خواهید از این رنگ زیبا به‌صورتی متفاوت استفاده کنید از الگویی شبیه به آنچه که “هدی پریبل” در تصویر بالا طراحی کرده است، استفاده کنید. داشتن دکوراسیونی متفاوت و فراموش نشدنی که توجه افراد را به خود جلب کند؛ کاری دلچسب است. این طراح زبردست رنگ‌های شاد و حتی تیره را به خوبی با رنگ سفید همنشین کرده  که ماحصل آن فضایی شاد است که در تصویر به خوبی حس می‌شود.

استفاده از وسایل رنگی

دکوراسیون رنگارنگ و شاد با وسایل ساده

یکی از طراحان به نام “توبی فلیلی “ریسک استفاده از رنگ‌های شارپ در دکوراسیون رنگارنگ و شاد را کم کرده است. همان‎طور که در تصویر می‌بینید، او فقط با به‌کار بردن چند عنصر اصلی اما خوشرنگ، اتمسفر فضا را شاد و سرزنده کرده است. در این اتاق نشمین زیبا، “فلیلی” با استفاده از رنگ قرمز شارپ برای پرده‌ها و کوسن‌های فیروزه‌ای، ترکیب رنگی چشم‌نوازی به وجود آورده است. نکته مثبت این دکوراسیون این است که اگر صاحب‌خانه از فضای اطراف خود خسته شود، فقط کافی است پرده‌ها و کوسن‌ها را عوض کند تا دکوراسیون جدیدی داشته باشد؛ خلاقانه نیست؟

آثار هنری چشم‌نواز

آثار هنری چشم نواز

رنگ یکی از قوی‌ترین عناصر در چیدمان است و گاهی بیشترین تاثیر را بر دکوراسیون می‌گذارد. اتاق نشیمنی که در تصویر می‌بینید را”مگان شادریک “طراحی کرده است؛ همان‎طور که می‌بینید این طراحی بر اساس رنگ‌های خنثی شکل گرفته اما با آویختن یک تابلوی هنری زیبا، آینه‌های منبت‌کاری شده، و چند کوسن خوش‌رنگ، یک سمفونی باشکوه و شاد در فضا طنین انداخته که اتمسفر فضا را دوست‌داشتنی و سرشار از حس مطبوع زندگی کرده است. داشتن دکوراسیون رنگارنگ و شاد حتی در فضاهای کوچک امکان‌پذیر است.

دکوراسیون رنگارنگ و شاد، در طراحی مدرن

دکوراسیون رنگارنگ و شاد در طراحی مدرن

طراحی مدرن غالباً بر اساس رنگ‌های خنثی شکل می‌گیرد اما در اتاق نشیمنی که “کریستن ریوولی “آن‌را طراحی کرده، برای تاثیر گذاری بیشتر از رنگ‌های شارپ و گرم استفاده شده است. صندلی‌های قرمز خوش‌رنگ، تابلوهای نقاشی بزرگ، قالی نقش ایرانی، همه دست به دست هم داده‌اند تا در اتمسفری سرشار از آرامش، فضایی گرم و مطبوع و البته رنگارنگ به‌وجود بیاورند.

همنشینی عناصر سنتی و مدرن در یک قاب

همنشینی عناصر سنتی و مدرن

مایل هستید در مکانی زندگی کنید که کسی نتواند دست به چیدمان محبوبتان بزند و به سادگی تغییرش دهد؟ وسایل خوشرنگ و شاد، مثل آن‌چیزی که “لسلی هریس کین” در اتاق نشیمنی که تصویرش را می‌بینید قرار داده، بهترین راه برای تغییر اتمسفر یک اتاق هستند. نکته‌ای که این طراحی را متفاوت و خاص کرده، این است که یک فضای کاملاً خنثی با همنشینی درست رنگ‌های میوه‌های زمستانی و مرکبات، تبدیل به جایی شاد و گرم شده است. تلفیق وسایل سنتی و اصیل در کنار چند وسیله مدرن به‌گونه‌ای است که جابه‌جایی آن‌ها تقریباً غیر ممکن است. این شیوه برای کسانی مناسب است که مایل به ایجاد تنوع زیاد در محیط اطرافشان نیستند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، می‌توانید از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…