سنگ‌های عجیبی که از گوشت و خون تشکیل شده‌اند!

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در سواحل شیلی، سنگ‌های خوردنی‌ای وجود دارند که از گوشت و خون تشکیل شده‌اند.
سنگ زنده

دنیا پر از شگفتی است و مخلوقات عجیب و غریبی در گوشه و کنار این دنیا زندگی می‌کنند که به سختی می‌توان وجود آن‌ها را باور کرد. یکی از عجیب‌ترین مخلوقات، در سواحل کشور شیلی و پرو زندگی می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره پدیده‌ سنگ زنده بیشتر بدانید.

موجود عجیبی به‌نام سنگ زنده

در کشور شیلی، سنگ‌هایی وجود دارند که زنده هستند و از گوشت و خون تشکیل شده‌اند. همچنین، پس از مرگ، از این موجودات، خون سرخ زیادی خارج می‌شود و وقتی از دور آن‌ها را می‌بینید، کاملا شبیه به توده سنگ هستند. البته حتی از نزدیک هم به‌سختی می‌توان تشخیص داد که این سنگ‌ها در واقع موجوداتی زنده هستند.

سنگ‌های زنده با نام علمی Pyura chilensis در واقع یک جانور نیام‌دار (tunicate) هستند.

سنگ زنده

حقایق باورنکردنی در مورد سنگ‌های زنده

جالب است بدانید که تنها ظاهر این موجودات نیست که آن‌ها را خاص و عجیب می‌کند. روش تغذیه این موجود هم بسیار منحصربه‌فرد است. این جانور عجیب، آب دریا را می‌مکد و موجودات ریز داخل آب را فیلتر می‌کند و می‌خورد.

علاوه بر این، خون این سنگ‌های زنده بسیار سرخ و قرمز است و حاوی عنصری بسیار نادر به‌نام وانادیوم است که معمولا در کانی‌ها و سنگ‌ها یافت می‌شود.

سنگ‌های زنده، همگی به‌صورت نر متولد می‌شوند. اما در هنگام بلوغ هرموفرودیت می‌شوند، یعنی هم‌زمان هم نر هستند و هم ماده. این موجود، اسپرم و تخمک‌های خود را بعد از بلوغ در آب رها می‌کند، به این امید که آن‌ها با هم لقاح پیدا کنند و به موجود جدید تبدیل شوند. این روش تکثیر و تولید‌مثل واقعا منحصربه‌فرد و باورنکردنی است.

وقتی مردم سنگ می‌خورند

جالب است بدانید که این سنگ‌های زنده با ظاهر عجیب و ویژگی‌های خاص خود شکار مردم منطقه هم هستند. مردم محلی، این سنگ‌ها را شکار می‌کنند و گوشت سرخ و نرم آن را به‌صورت خام یا پخته می‌خورند.

البته طعم این سنگ‌ها برای کسانی که برای اولین بار آن را امتحان می‌کنند، بسیار تلخ و صابونی است و بوی بسیار عجیبی هم دارد. احتمالا طعم و بوی عجیب این موجود، به دلیل وجود عنصر وانادیوم در خون آن‌ها است.

سنگ زنده

جالب است بدانید که، وانادیوم در نفت خام و قیرسنگ هم وجود دارد و یکی از عناصر کمیاب و نادر به‌حساب می‌آید. اما در بدن این سنگ‌های زنده، میزان وانادیوم ۱۰ میلیون برابر میزانی است که در آب و دریا وجود دارد و دانشمندان تاکنون به علت این موضوع پی نبرده‌اند.

سنگ زنده

پیشنهاد مطالعه: مطلب پدیده‌ای عجیب در کانادا، رودخانه‌ای که ۴ روزه ناپدید شد! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۵ ق٫ظ

    اینا صدفه فدات شب اطلاعات غلط

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      سلام و سپاس از همراهی صمیمانه شما کاربر گرامی.
      در مطالب مختلف ، عناوین متفاوتی درج میشه.
      ممنون از اطلاعات خوب شما.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…